Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


lördag 27 juni 2015

London tripp :)

Hejsan!
Hoppas ni har det bra. Här har solen lyst idag och jag har fixat i trädgården medan Mr. T har målat på huset. Nu har vi inte mycket målande på huset kvar, ska bli så skönt när det är klart.


Natten till i måndags packade vi våra väskor och åkte till London. Eftersom Evelin jobbade så fick Tilda ta med sig en kompis och gissa om det är två tjejer som som varit ivriga inför denna resa.
På bilden ovanför står de framför huset som vår lägenhet ligger i.
Denna gången har vi både hunnit se en hel del av London och shoppat.

Trafalgar Square

Westminister Abbey

Buckingham Place

Här var det vaktbyte precis när vi kom och hemskt mycket folk. Men kul att få se. Gillade de vackra stora portarna, sådana skulle man ha fast i lite mindre storlek kanske ;).


London Eye   Big Ben

Visst är detta enorma hjul vackert, funderar på att göra en tavla av något av alla de bilder jag tog och då i svartvitt. Även Tower Bridge skulle kunna bli fin på väggen.


Tower Bridge

Tower of London

Och visst lyckades jag få till en dejt med denna snygging även på denna resa, nu på Madam Tussauds som vi för övrigt tyckte var sådär....inte riktigt värt pengarna.


Shoppat en hel del har vi gjort och jag måste säga att det finns en hel del fina butiker, nästan så man bara kan gå runt och titta på inredningen och glömma att handla.

Abercrombie and fitch               Victoria secret

Mellan allt detta har vi ju även hunnit med att äta en hel del :).

Frukost           Lunch            Middag            Nattfösare

Men vackrast är nog London då mörkret börjar komma och staden lyses upp i regnbågens alla färger.




Efter att ha hunnit med allt detta och lite till så kan ni tro att det var fyra trötta själar som kom hem sent i onsdags natt så igår blev det inte mycket gjort härhemma.

Ha nu en fortsatt skön helg och njut nu av solen och värmen som dom lovat ska komma.

6 kommentarer:

  1. Så roligt och åka till London, dina foton
    är superfina. Blir svårt och välja vilket som
    du ska förstora.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    SvaraRadera
  3. Hej älskade vän! Gud så härliga och underbara foton du tagit, man blir ju bums sugen på att åka till London ;-) Hade gärna varit med och sett och upplevt (läs ätit) allt ni gjorde ;-) Här har vi idag en grå och regning dag så jag ska jobba undan så mycket jag kan inför kommande högtryck, för då tar jag nog med dator och artiklar till stugan och sitter där så att familjen kan vara där och njuta istället - fördelen med det jobb jag har! Ska jobba några dagar under semestern för att kunna åka iväg i augusti till Göteborg med familjen, så regnar det någon dag får jag ha diciplin och jobba på en artikel och/eller ansökan tänkte jag... Får se hur det går ;-P Lät skoj även med Power meet, det hade inte mina killar sagt nej till kan jag lova ;-P Önskar dig en fin fin dag och så hoppas jag att ni får det härligt i stugan! KRAMAR <3

    SvaraRadera
  4. Verkar som ni har haft en underbar resa, underbara bilder :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Hej rara du! Du är allt bra snäll, jag kan meddela att jag har en hel månad med redigt soffpotatisande bakom mig då jag klämt ost och kex och vin, varvat med chips och godis så det står härliga till, så beach 2015 ser dyster ut ;-P Tur att vi har ogenerat läge i stugan så att säga! Har tänkt packa oss iväg dit i morgon, sol utlovas, och vem vet, kanske vågar jag ta ett dopp?! Svea hade badat i dag men sa att det varit rätt kallt... Blev inspirerad av hennes klipp, så i dag tog jag och klippte av mig håret, passade på då jag fått det i present av min svägerska och bror :-) Grymt ovant, men än så länge känns det ok, är ju bara hår så det växer ju ut igen vad det lider ;-P Hoppas nu att du njutit massor i solen och kanske också badat, jag väntar som sagt någon dag till innan ajg vågar mig i ;-D KRAM!

    SvaraRadera
  6. Hej vännen! Även här är det grått och regntungt så jag grämer mig lite att jag bränne semesterdagar då det är så här... men vi har försökt roa oss då bra det går, i dag har vi bakat pepparkakor ;-D Blir lite sugen att ta fram en glögg med *fniss* Men får väl hejda mig lite! Har även hunnit ha ett möte med en chefstjänsteman här på kommunen, samt läsa lite mail med kul förfrågan som jag ska grubbla på om jag vill ta mig an... att sitta med som granskare i ett forskningsråd i ett av våra grannländer, låter spännande och säkert också bra för mitt CV ;-) Så några timmars jobb har det blivit, har sagt att jag ska försöka jobba ett par timmar de regniga dagarna då inget annat är inbokat för att sedan med gott samvete kunna ta någon eller några timmar ledigt sedan i augusti när jobbet drar igång igen om det är kalasväder. Nepp, nu ska jag börja förbereda maten, ska experimentera ihop någon typ av skaldjurspasta tror jag... KRAMAR i massor till dig vännen <3

    SvaraRadera