Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 1 september 2010

Hemma igen..

Det hela började med att Tilda blev sjuk när vi skulle åka men snälla farmor ställde upp och var barnvakt iaf, så lite försenade kom vi iväg.
Väl framme i Köpenhamn öste regnet ner men vi trotsade vädret och tog oss till ströget för att äta middag. Medans vi satt och åt börgade det klarna upp och en vacker regnbåge sken upp himlen. (Svårt att visa på bild.)Men i regn behöver man skydd så jag var bara "tvungen" att köpa ett paraply och tur nog låg Lisbeth Dahl butiken i närheten och jag blev lycklig ägare till ett sådant här fint paraply.Efter en god natts sömn vaknade vi till en klarblå himmel. (nya paraply får vänta på rummet)
Vi åt och drack gott, promenerade säkert flera mil och upplevde troligen vår sista sommardag.
Värmen var helt annorlunda än här hemma, kan knappt tro att vi var i vårat grannland.
Kvällen avslutade vi med hamburgare på Hard Rock Café.
Köpte även dessa fina lyktor som för tillfället får lysa upp vår kamin.
Borta bra men hemma bäst....stämmer så bra.
Till sist vill jag tacka för alla hälsningar
kramizar I-B

6 kommentarer:

  1. God morgon. Så fint paraply. Välkomna hem igen. Jag vaknade tidigt idag o kunde inte somna om. Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag har också varit i Köpenhamn när himmelen öppnade sig. Vi var dyblöta när vi kom till hotellet. Sen fick vi också fint väder.
    Det är sköt att komma iväg lite men som sagt det är skönt att komma hem också.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Nej, inte tror man att det ska vara så stor skillnad på känslan av vädret där mot här inte - Gott för er att det var så =)
    Det där paraplyt skulle jag inte ha något emot att äga...

    SvaraRadera
  4. Välkommen Hem!
    Vilken mysig resa ni gjort.
    Ditt paraply är superfint, lika fint som ett smycke att bära.....

    Visst är det roligt att komma hemifrån, men det är bra skönt att komma hem också.....

    Hoppas att du får en fin hösthelg! Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Åh så härligt det ser ut och vilket vackert paraply, (tur i oturen att det regnade...) ha en fin helg! kram Vivi soltorp

    SvaraRadera
  6. Klart jag gör det, men inte med så små rutor. Blir med större rutor o inte så många färger. Köp garn så. Kram

    SvaraRadera