Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


tisdag 3 augusti 2010

Barcelona

Hejsan nu var det länge sedan jag skrev något inlägg här. Blir svårt att hinna med under semestern. Men nu är den tiden slut och jag har återgått till vardagen på både gott och ont. Vi har varit en vecka i vackra Barcelona. En helt underbar stad där man har både storstadsliv och badparadis i ett.Vi bodde i en stor lägenhet i denna lilla gränd som är en paralellgata men La Rambla. Bilden är tagen från balkongen i ett av de tre sovrummen.
Hela lägenheten var väldigt smakfullt inredd. Här syns lite av det vackra klinkersgolvet i vardagsrummet. Sängmöblerna i det sovrum som T & jag sov i skulle jag gärna ha hemma.
Arkitekturen i Barcelona va helt enorm överallt fanns det vackra byggnader allt från denna enorma kyrka "Sagrada Família" till små detaljer.
Kolla denna fasad som är täckt av mosaik med balkonger som ej går att beskriva.
Natten tog aldrig riktigt slut utan folkvimmlet bara böt lite karaktär.
Dom varmaste timmarna på dygnet ville man helst ligga i havet o guppa i takt med vågorna. Stränderna var mycke finare än vad jag hade förväntat mig.
Ha de så gott alla. Kramizar

3 kommentarer:

  1. Hejsan. Något blev fel när du la in dej på min blogg. Står fortfarande att det är två v sen du skrev. Kramar

    SvaraRadera
  2. Det ser allt ut som om ni har haft en härlig vecka (läser och tittar avundsjukt...)
    kram kram

    SvaraRadera