Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 5 augusti 2011

Paris ♥

Hej!
Nu är jag hemma efter några intensiva dagar i ett underbart Paris.
Vädret har varit varmt och vi har sett väldigt mycke på dessa dygn. Staden är vacker med väldigt många gamla pampiga byggnader bevarade. Starkast intryck på mig gjorde helt klart Eiffeltornet och Sakrekör.


Vår lägenhet låg väldigt sentralt på avenue de Suffren bara några hundra meter från Eiffeltornet.


Nattetid kunde vi stå på balkongen och titta på ljusspelet från Eiffeltornet och utsikten vi hade från frukostbordet var slående.



Att detta mästerverk egentligen endast skulle byggas som entré till världsutställningen av franska revolutionen och rivas efteråt. Men av praktiska skäl fick den stå kvar som "antenn".


Utsikten är enorm redan på andra våningen och helt fantastisk. Högst upp tappar man känslan för hur högt det verkligen är.

 

Vi åkte mycke hopon hopoff bussarna runt staden och tycker det är ett bra sett att få se mycke av staden. Vissa ställen åkte vi bara förbi men ofta gick vi av för närmare utforskning.

 

Hoppas ni inte redan tröttnat på mina bilder från denna kulturfyllda stad. Kommer troligtvis flera ;).


Ha nu en uderbar fredag.
Här ska vi lyxa till fredagsfikat med franska macarons.

23 kommentarer:

  1. Paris...denna underbara stad! Jag blev också väldigt förtjust i Sacré-Cœur. Utsikten över staden därifrån är underbar (förutom från Eiffeltornet då förstås) och det var så mysigt att sitta i den vackra trappan vid kyrkan och titta på folklivet och på konstnärerna som målar.

    Jag vill gärna se fler bilder och drömma mig tillbaka=)

    Ha en fin fredagskväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem även här. Nu sitter jag i köket hos Renate, imorgon går flyttlassen. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig resa du har varit på!! Paris är nog min favvostorstad.
    Ha en bra helg
    Barbro

    SvaraRadera
  4. Hej o Välkommen hem
    Njuter av dina bilder och din tillhörande text.
    ohh va jag skulle vilja resa dit med min familj.
    Ha en underbar fredagskväll.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Åhh en sån härlig tripp till Paris du har haft, klart vi vill se mera :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Parisvistelsen ser ut att ha varit underbar! Var där när jag tågluffade för typ 100 år sedan!! En fantastisk stad!

    Ha en fin helg - kram Malin (Ebbas Änglar)

    SvaraRadera
  7. Vill bara skicka dig en liten hälsning och säga att jag är så glad för att jag hittade till din underbara blogg. Ha en bra helg!
    Varma kramar Raina

    SvaraRadera
  8. Tackar för dessa ljuvliga bilder, älskar Paris! Notredame var en av mina favoriter. Njut nu av att vara hemma, själv ska jag jobba lite i dag. Kram!

    SvaraRadera
  9. Drömmer också om att få åak till Paris en gång. Vilka ljuvliga bilder och jag hoppas ni haft det lika underbart som det ser ut. Vilken stad. Ha en skön lördag...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. Åh har du köpt med såna goda kakaor hem, blir lite Paris-känsla hemma också. Så roligt och se dina bilder, jag har aldrig varit i Paris.
    Ha det gott
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Välkommen hem! Du verkar ha haft en underbar semester. Fredagsfikat hade jag gärna varit med på...... Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. ASG din E har så rätt, att ta reda på presentpapper är nog lite tantvarning... men du, det kan vi ju bjuda på, visst ;-) Hoppas annars att du har en mysig lördagkväll, här har jag en son som vägrar sova... känns som om jag kommer att somna före honom :-/ KRAM!

    SvaraRadera
  13. Hi hi då när vi samma dröm, har gärna velat utbilda mig som florist eller fotograf och på något sätt kobinerat detta i form av liten butik med inredningsdetaljer och blommor där jag kunnat pyssla å fotografera... Man ska ju ha drömmar ;-) Nu väntar en sen frukost, barnen å jag harredan varit uppe i ett par timmar *gäsp* Ha en fin fin söndag <3 KRAM!

    SvaraRadera
  14. En riktigt mäktig stad är Paris. Vi var där i början av sommaren och det var en härlig upplevelse. En dröm som gick i uppfyllelse.

    Kram

    SvaraRadera
  15. Vilken utsikt! Paris är verkligen en helt underbar stad med såå mycket att se och besöka! Hoppas jag kommer dit någon mer gång i mitt liv!!

    Ha en mysig söndag!!

    Kramar Petra

    SvaraRadera
  16. Inte alls nå avis, vill sååå gärna åka till Paris! Förstår att du har haft det bra- härliga bilder :)
    Hoppas du får en fin söndagskväll
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Hoppas ni haft en trevlig dag med E:s språkkursvänner :-D Själv blev jag överraskad av en vän sedan högstadietiden som kom och spontanhälsade på i kväll - OJ SÅ SKOJ!!! Våra flickor som aldrig träffats tyckte det samma, så jag hoppas på fler besök framledes. Ha nu en fin kväll vännen! KRAM

    SvaraRadera
  18. Hej Ing-Britt!
    Precis innan jag läste ditt inlägg sa jag till sambon att jag är såå sugen på att resa någonstans (kan bero på att vi i princip varit hemma hela semestern o målat;)). Inte blev det bättre nu när jag såg dina bilder från Paris, hihi! Ni ser ut att ha haft en trevlig resa!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  19. Ser verkligen fint och mysigt ut. Min dotter med sambo var där i höstas och de sa dit måste ni åka. Hoppas du får en fin start på nya veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  20. Hej vännen ohhhlala vilka fina bilder du bjuder på, jag vill se mer! Nu vill verkligen åka dit!!!
    Ser hur mysigt ut som helst! kram och njut av semestern. Annica.

    SvaraRadera
  21. Nu har vi flyttat klart o grattat Rebecca. ska se om jag får tag på doktorn i morgon, gick inte idag. Har fortfarande ont. Kram

    SvaraRadera
  22. Underbara kort, vi har inte tröttnat, vi vill se mera;)
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  23. Vilken resa!
    Härliga bilder!
    Det är också trevligt att komma hem och vara uppfylld av sin resa.
    Kram Anette

    SvaraRadera