Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


söndag 20 oktober 2013

Barcelona

Hejsan alla fina bloggvänner!

Hoppas ni har haft det bra sedan jag skrev sist. Jag har hunnit med en vecka på tu man hand med mannen i vackra Barcelona. Barnen var själva hemma och klarade det galant, tänk att de nu är så stora och självgående att de knappt behöver oss längre.

Tänkte visa er massor av bilder och låta dem tala för sig själva :).

Vår gata 


La Rambla


 

Park Güell




Parc de la Ciutadella


 


De Catedral



 

Montjuïc Castle





Passagen mellan hamnen & staden


Vacker utsikt och jag som tar en drink ;).


Hamnen


Hoppas jag inte tröttat ut er med alla bilder men var sååå svårt att välja, tog 500 bilder :).

Nu ska jag ta och titta in till er och se vad ni haft för er.

36 kommentarer:

  1. Nej du! bara roligt att se,lite tillbakablick för mig som var där för ett par år sedan.Fantastiskt och intressant. Förstår att ni haft det mysigt! .Ha en fin vecka..kramiz

    SvaraRadera
  2. Nä....inte tröttnar man på så sköna bilder.
    Vilka platser och ni ser ju ut att ha haft fint väder också?

    Skulle vara roligt att besöka Barcelona igen, när vi var där gick besöket alldeles för snabbt.................

    Ha det gott,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Så himla skönt, inte konstigt att du ser så pigg och
    glad ut. Det var roligt och se dina foton.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Åh, det ser heeeeelt underbart ut!!!!!!
    Ha en fin vecka, nu måste Anna sussa...
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  5. God morgon. Härliga bilder, måste få följa med dit någon gång. Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig semesterresa och vackra bilder.
    Ha en fin vecka.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  7. God morgon fina du !
    Ser helt underbart fint ut!
    Du med så klart :)
    Gissa om jag blev ressugen ! Visade min A dessa fina bilder.
    Dit hinner man kanske en lång helg också ? :0
    Tänk att barnen blir så stora...vi har ju två kullar :) hihii men faktist så pratade vi i helgen just om att dom stora är snart så stora. Då kan ju dom kanske ge oss föräldrar en barnfri helg.
    Nuet är mitt måtto ;)
    Så allthar sin tid !
    Härligt möta nu rusk vädret med sna minnen...
    H en fin fin vecka ! Kul att ha dig tillbaks ! :)
    En varm kram

    SvaraRadera
  8. Åhhhh så ljuvligt ni verkar ha haft det, å så fina bilder, nog märks det att du övat med kameran!!! Proffsklass på flera, å den med utsikten, på slutet bredvid bilden på dig där du tar en drink, den är GRYM, vilket djup, superfin! Skönt även att det gått bra för tjejerna på hemmaplan medan ni varit borta. Men kan tro det är skönt att väl vara hemma igen, trist med er väntan på flyget :-( Hade en kollega som varit i Rom som blev fast i ett dygn pga en strejk där. Hon var rätt missnöjd kan jag lova. Ha nu en fin kväll rara du <3 KRAM

    Ps dubbelkalv är en ko med två kalvar, så maken sköt alltså två älgar :-D Ds

    SvaraRadera
  9. Tror du är "hemma blind", för flera bilder är så fina och proffsiga, är så avis på dig som går denna kurs å har en så bra kamera, men en dag ska jag ge mig nått liknande i present när tid å pengar finns :-D Å japp, file finns i frysen, skytten får dem :-D Idag ska snö komma in här å jag snorar, så jag håller på att hitta ursäkter för att inte ta mig ut å träna i dag... har helt kommit av mig de senaste månaden :-/ Men ska ta tag i det, snart ;-P KRAM!

    SvaraRadera
  10. Det ser verkligen helt underbart ut =) Vilka proffsigt tagna bilder.....hoppas du mår fint, kram

    SvaraRadera
  11. Åh vilka härliga bilder!!! Hjälp mig gärna blåsa liv i min nya utmaning och tillika utlottning! Jag tror att den kan bli toppen på flera sätt! Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder ..förstår att det var härligt där
    kram Rosa

    SvaraRadera
  13. Var sugen på nya julgardiner med, men mina gamla får hänga med, de har ju blivit lite av en tradition, och de SKA liksom upp även om det inte är nått jag skulle köpa i dag... Här har barnen fotats i dag, men tyvärr blev bilderna inge vidare, dålig fotofirma :-/ Lät härligt att du kan vara ledig i samband med tjejernas lov, ska ni hitta på nått speciellt då? KRAM

    SvaraRadera
  14. Halloj!!! Barcelona verkar ju vara alldeles underbart...Härligt att komma iväg o njuta.....nu verkar det ju som om hösten har gjort sig hemmastadd..men i dag ha solen skinit på Öland men det har blåst...märks man bor på en Ö....Stor kram till dig från Maja

    SvaraRadera
  15. Åh vilka fina ställen ni har besökt i Barcelona!! Vilka fina bilder! Jag kan tänka mig att det blev många när det finns så mycket fint att fota. Härligt med semester på tu man hand. Vackert och varmt väder ser det ut att ha varit också. Ha en fin ny vecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  16. Hej vännen! Så skoj med utgång med jobbkompisarna, då SKA man vara lite sliten om det var lyckat ;-D
    Här är vi lediga i dag som sagt, men skitväder, så det lutar åt chokladbollsbak å pyssel, har lovat ungarna att de ska få bestämma vad de vill göra i dag.
    Och ja, vi är så glada att det gick bra med svärföräldrarna, fy för olyckor säger jag bara!
    Tjäder smakar rätt mycket vilt, äter ju tallbarr å blåbärsris, så ja mer mot struts än hönsfågel som det eg är :-D Ska göratjädergryta ikväll tänkte jag. Passar på då jag ändå har semester så jag kan ta ett glas rött till :-D Ha en fin vecka med tjejerna! KRAM

    SvaraRadera
  17. Godmorgon!

    Vilka fina bilder! Det var jätteroligt att få se! Har aldrig varit i Barcelona, men vi har pratat om det och nu blev jag ju verkligen sugen på en resa dit!
    Roligt att få se lite bilder på dig också!

    Önskar en fin vecka till dig
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  18. Hej! Men så underbart o vilka härliga bilder oxå :) Ha det!/MiaMaria

    SvaraRadera
  19. Pust, nu är en intensiv "ledig" dag slut, barnen hade mycket de ville göra ;-P Å i morgon måste jag köra till stan, hoppas på bra väglag... Hur gick det var du ut i skogen å hämtade granris? Eller har ni stormen över er? Sitt i så fal inne å kura å va rädd om er <3 KRAM

    SvaraRadera
  20. Barcelona har jag aldrig varit till. Men blir sugen efter att jag sett dina bilder :)

    SvaraRadera
  21. Morron rara du! Hur var Amelia Jul? Det är en tidning jag hoppat de senaste åren, så nu undrar jag om den är värd att köpa igen? Har Drömhems julnr som väntar på mig i kväll :-D Är även sugen på Morbergs julkokbok... Men får väl dra i handbromsen lite, gjorde av över 2000 kr på träningskläder till mig och kläder till ungarna i går, å så ska jag ju till ikea om ett par veckor.... Ha en toppen dag! KRAM

    SvaraRadera
  22. Så härligt vännen. Vad mysigt ni verkar ha haft det. Ja tänk att dina tjejejr är så stora nu. Coolt!
    Attans att du jobbar när det är marknad. Vi får ses en annan gång.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  23. Vilka underbara bilder, verkar som ni har haft en fantastisk vecka. Och barnen ja, dom blir stora så fort. Min är 16 år och pluggar på annan ort.
    Ha en fin lill-lördag. Kram Pia

    SvaraRadera
  24. Gokväll vännen! Hoppas ni njuter v en mysig fredagskväll, eller jobbar du då du varit ledig i veckan? Här har vi städat å fejjat, så det doftar härligt nyskurat, blev hämtpizza å nu mys i soffan framför barnTV. Sedan film för mig å m när barnen somnat, men det kan dröja då bogge sovit nu på em, somnade medan vi städade och gick inte få liv i förrän nu... så han lär spöka i natt! Morberg har jag ännu inte hunnit bläddra i, har somnat innan jag kommit till skott, men under helgen hoppas jag se om den är värd pengarna :-D Tack för ditt utlåtande om Amelian, då får den stå kvar på hyllan även i åt å så blri det Lantliv och julhem istället, sen får det räcka. Massa kramar till dig och en fin allhelgona helg <3

    SvaraRadera
  25. Vilken resa!!!! Ser underbart ut.
    Hoppas du har det fint denna helg
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  26. Tittar in för att önska dig en mysig söndag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  27. Gokväll goa du! Kan tro att du är mör, att renovera å flytta brukar inte vara en picknick precis utan mycket släpande å fixande. Och så jobb på det, du får lova att ta igen dig så fort tillfälle ges <3 Här har jag suttit med Magnus bokföring så jag kräks, men nu är det gjort för oktober, så nu väntar en renbäddad säng å några nya julmagasin på mig, lyx! Är frusen å trött, så jag ser fram emot en tidig kväll! KRAM KRAM goa du <3

    SvaraRadera
  28. Så vackert <3 Förstår att det blev 500 pics ;O)
    Dit måste jag absolut åka någon gång!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  29. Morron morron! Eller om du jobbar natt sover du kanske eller ska till och sova så jag borde kanske skriva god natt ;-)
    Här sitter jag iaf med en kopp te och ska vakna till, sen göra dagens planka innan jobbet kallar, känns skönt att helgen är i sikte måste jag erkänna.
    Hade inte haft något emot att jobba 50-70% måste jag erkänna om ekonomin tillåtit.... Eller varför inte vinna miljoner å vara lyxhustru på heltid, hade funkat det med ;-D Önskar dig en fin torsdag <3 KRAM!

    SvaraRadera
  30. Å såg just din kommentar om släpkärra el ej, vi har en minibuss där vi tar bort sätena längst bak så då brukar vi få med det mesta, i år är vi 5 st så vi får se hur det får när allt ska in, jag ska ju ha 6 stolar, en fåtölj, någon annan skulle ha två lagerhyllor och ett skåp ;-P Kan bli spännande *fniss* KRAM igen!

    SvaraRadera
  31. Morron! Här har vi vaknat till en vit morgon, snöat lite till, m är å jagar å luran hos mormor så jag och bogge har en mysmorgon. Men om några timmar ska vi hämta luran och åka på barnkalas, så då blir det full fart ;-D Hoppas ni har en mysig dag å att ni firar pappan i huset ordentligt! Varma kramar

    SvaraRadera
  32. Så gulligt av tjejerna tt ge kuponger på biltvätt å liknande! PErfekt <3 Hoppas du nu landat med familjen å att ni kanske får äta en god middag tillsammans. Här har barnen just lagt sig för att se en film/sova å jag å M ska ladd in Läckbergs senaste film och se sen. Helgerna säger bara swoch så är det vecka igen tycker jag... KRAM KRAM

    SvaraRadera
  33. Klaga hur mycket du vill, jobbar man sådana monsterpass/timmar som du FÅR man det ;-D Å skoj med bilen, hoppas ni nu blir riktigt nöjda! Här har jag haft det si så med produktiviteten i dag, men iaf fått lite frisk luft å trevliga besök under lunchen, tur att det är en ny dag i morgon ;-D KRAM

    SvaraRadera
  34. Morron rar du! Ja idag SKA det bli en bra dag, vi bestämmer så! Har just avverkat dagens planka och dricker nu en kopp te, sedan är det väl bara att dra igång dagen... Hoppas nu att ni blir nöjd då ni hämtar bilen, du får uppdatera å visa åket sen ;-D KRAM!

    SvaraRadera
  35. Hej
    Hoppas att allt är väl med dig.
    Ville kika in och önska dig en trevlig helg.
    Må så gott
    Kram

    SvaraRadera
  36. Åh, härligt det såg ut! :)

    SvaraRadera