Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


torsdag 6 augusti 2015

Mera utflyktstips..

Hejsan!

Finns det något mysigare än att fika på sommaren!? Allra helst vid en mysig strand med kaffet upphällt i en mugg ur termosen men med en sommar som denna då vädret inte riktigt lämpat sig för solbad så är små utflykter till mysiga caféer ett givet alternativ.


Tant grön som jag skrev om i förra inlägget är ju bara ett av många såna ställen vi har inom en timmas resväg. Ett annat väldigt mysigt ställe som jag kan rekommendera er är Broby Unikt som ligger i Närkes Kil.

 

Denna härliga butik ligger i en ombyggd ladugårdsbyggnad och har med en härlig blandning av allt från gamla möbler och nya ting. 


Sen har de ju även café med riktigt smarrigt hembakat fikabröd och om vädret tillåter får kan man sitta ute med utsikt över ängarna. Vid sämre väder slår man sig ner i en av de mysiga sittgrupperna inne i butiken.

 

Det enda som följde med mig hem vid detta besök var denna snygga stråhatt men suget efter en korglampa att hänga över köksbordet är stort med tyvärr har inte mannen gått med på det ännu.


Här har det nu skinit upp ute så nu ska jag nog ta o stänga ner här och gå ut i trädgården.

Önskar er en fin fortsättning på veckan.

5 kommentarer:

  1. Hej älskade vän! Gud vilket mysigt ställe, där hade jag kunnat förköpa mig! Och när jag ser din fina stråhatt blir jag sugen att leta fram min hatt... och så har jag en fin stråväska med någonstans... Men så sent som i går så började jag fundera på om jag inte skulle börja göra höst här hemma och ta fram ljusslingar, plädar, skinn m.m. ;-P Men så kom värmen å genast vill man suga kvar sommaren och njuta av det sista!
    "Ditt" IKEA var litet, men mysigt tycker jag, skullle bara ha en ram och en lampa å båda sakerna fanns + att jag fick med mig sängkläder och förvaringslådor och annat plock, blir ju lätt så ;-) Har jobbat min första dag i går, och så i dag, men bara halv dag då vi ska försöka ta oss iväg till stugan. Bogge köpte en radiostyrd båt som han vill testa i sjön :-) Och jag läser/skriver lika bra där som hemma, så då kan man fuska lite med kontorstiderna ;-) Så jag ska inte klaga, utan lider och beundrar dig med dina kvällar, och nu helg, för att inte tala om längden på de pass du gör.... Hatten av! Hur går det för Evelin, har hon något vick eller timmar som hon kan hoppa in på? Kan vara skönt en period att vara "ledig" men sedan brukar man ju vilja ha nått, både för att sysselsätta sig och för att få lite i plånboken. Men i dagens läge brukar ju inte jobb växa på träd direkt :-/ Här är Magnus sjukskriven 100% nästa vecka och därefter på 50% till 27 sept, inget drömläge för egenföretagare som sagt, så vi får se vad han beslutar sig för, investera i nytt och toksatsa eller avveckla successivt, har sagt att jag står bakom vilket som, och att han måste lyssna på kroppen och ta in praktiska aspekter. Så vi får se helt enkelt! Nepp nu ska jag förbereda ett möte om en timme, så jag lämnar en kram och önskar dig en fin fredag och helg trots att du måste jobba <3 <3 <3 KRAM

    SvaraRadera
  2. Tittar in och hoppas arbetshelgen gått bra! Vi har myst i stugan men åkte hem tidigt i dag för att tvätta och göra bokföring, har även hunnit både baka och äta upp barnens nyplockade blåbär. Blev muffins och två portionspajer. Massor av kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Mysigt det lät att du var i stugan och hade lite egentid, vi såg ju då vi var ner stora plakat med massa happenings i Örebro, hade faktiskt tänkt fråga om ni skulle gå på något av det, verkade vara allt ifrån föredrag/seminarier till musik och shower? Lät iaf som något skoj, och så var det gratis om jag läste rätt? Allt sådant uppskattas ju ;-D Första arbetsdagen för oss i dag på riktigt, då barnen nu är på förskola och fritids, men jag tror de längtat för de var lätta att få upp och iväg i morse ;-) Önskar dig en fortsatt fin vecka <3 KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Här har vi en lite gråmulen dag i dag, bra för arbetsmoralen ;-) Men har iaf fått ihop alla delar till min ansökan som ska in i september så nu ska jag fila och vässa den samt fråga initierade personer om de vill ingå i projektets referensgrupp för att därigenom stärka mina chanser att få den beviljad.. Har en vecka nu med inga möten utan bara skrivtid och det är sällsynt så jag ska försöka ta vara på det, nästa vecka är det möten och utbildning två dagar på andra orter däremot. Och ja du har rätt, är det skattepengar som går till dylikt är det inte alltid ok, här vet jag att företagare brukar gå samman och sponsra dylika event, det känns mer fair, för skola å vård skriker ju efter medel... Men myntet har alltid två sidor, då det som du skriver lockar folk somi sin tur spenderar och gynanr handlare som skattar å indirekt återför lite medel.. Önskar dig en fin dag <3 KRAMAR i mängder!

    SvaraRadera
  5. Tittar in så här i slutet av min arbetsdag, ska snart koppla ner mig, då ögonen går i kors efter att ha läst artiklar och översiktsplaner på nätet mest hela dage för att få mig en kunskapsbas att jobba utifrån... Men får nog ta en paus nu å kanske läsa mer i kväll. Känns iaf skönt att veckan lider mot sitt slut och att det snart är helg, varit en tuff vecka för ungarna, märks på dem att de ännu inte kommit i fas efter semestern. Som tur är ska de vara hos farmor och farfar i helgen, ja ända tills på måndag så då får de ju lite extra sommarlov! :-) Ha nu en fin kväll vännen <3

    SvaraRadera