Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


lördag 9 maj 2015

Det artar sig ;)


Hejsan!

Hur har ni det? Njuter ni av solen som jag gjort idag?
Här har vi verkligen haft en helt underbar dag och jag har varit ute mest hela tiden.
Klippt gräsmattan och försökt att piffa lite här och där.


Jag har äntligen blivit klar med rabatten längs vår norra gavel på huset. Här växte åtta vildvuxna skrangliga rododendron. Jag startade projektet redan i höstas med att klippa ner alla buskarna helt och planerade att gräva upp dem men kom aldrig så långt.
Så i våras upptäckte vi att fyra av buskarna överlevt den grova klippningen så jag bestämde mig för att behålla två. De andra sex lyckades jag efter mycket slit gräva upp. 
Lade ut en tjock vira som jag sedan fyllde med grus ock lade marksten runt.
Nu fattas bara en fin slangvinda på muren men den kommer inte upp förens putsen blivit lagad och vi målat om även denna sida.


På södra sidan byggde vi ju mur och lade vi ju grus för ett par år sedan och här blommar nu endast några få tulpaner men snart även syrenen som fått stora klasar med knopp. Så himla skönt att slippa rensa massa rabatter och stilrent o snyggt blir det också.



Även silverpäron trädet som är omgivet av grus blommar för fullt och har växt en hel del sen jag planterade det.


Men efter många timmars slit är det verkligen skönt att få sätta sig i solen med en tidning och lite godsaker och bara få njuta och tycka att man varit så duktig ;).


Ha nu en fortsatt fin helg.


5 kommentarer:

  1. Hej Ing-Britt!
    Vad fint du har det i trädgården! Klart du ska unna dig en stund i solen efter allt slit:)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint, så skulle jag vilja
    ha också. Man tröttnar på allt ogräs som
    växer upp så snabbt.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Vad fint du gjort i rabatten.
    Roligt att en del buskar klarade sig, de är starkare än man tror.
    Har du så fint väder hos dig?

    Vi har haft mulet och regn både igår och idag.
    Tråkigt med innesittarväder......................

    Kram till dig,
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Heeeej vännen!

    Åååå himmle så fint det blir! Gillar verkligen när det är så där välordnat och snyggt med sten.
    När jag var i och handlade blommor igår så sa hon just att det är bra att man gräver runt ordentligt runt sina träd och buskar, gräset tar så mycket energi från dem. Så vi har några träd att gräva runt nu kände jag;-) Men det blir ju såååå snyggt ser jag:)
    O de där däckstolarna hade gärna fått flytta hit med!!!
    Vart har ni köpt era, det finns ju en del varianter. Gillar ni dem, är de sköna att sitta i?
    Ha en riktigt fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hej goa du! Så fint och "rent" det blir i trädgården efter att du dragit fram, men förstår att det är slitigt - resultatet är dock toppen! Och vilket maratonpass du kört, fattar inte att du orkar jobba så som du gör! Se till att få vila och återhämtning <3 Vila å återhämtning blev det mycket av i helgen, som vi njöt av hotellvistelsen och sedan av slappa dagar här hemma utan måsten, bara lite tvätt och krattning på gräsmattan som nu är snöfri (vi har verkligen kontraster, mina tulpaner är nu uppe 2-3 cm av bladen...) Önskar dig en verkligt fin måndag och start på veckan! KRAMAR i massor!

    SvaraRadera