Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 6 februari 2015

DIY test...

Happy Friday!


Jag har försökt mej på ett litet DIY projekt här hemma, förnya mina gamla tabletter.
Tog ett par gamla lite slitna tabletter som jag tröttnat på och plastade in dem med marmorplast.
Hade även tänkt att sedan laminera dem men fick inte laminatet att fästa på tabletternas sträva baksida.


Tycker dock inte det gör så mycket men ska även testa på lite tjockare hårda tabletter för utseendet blev jag väldigt nöjd med. 


Här hemma använder vi alltid tabletter så det är kul att kunna ha några olika att välja mellan så om jag lyckats bra med mitt projekt så kommer jag absolut göra fler med annat mönster/färg.


Tulpaner fortsätter jag att frossa i och dom är verkligen vackra vare sig de är knoppiga eller som här, på väg att ha blommat över.


Äntligen fredag och jag har ledig helg.
Tyvärr jobbar ju mannen denna helg men jag och flickorna ska njuta av vår lediga helg.
Vad har ni för planer på helgen, nån som har nåt roligt inplanerat eller blir det en soft och mysig helg hemma.


Nu ska jag iaf gå och titta till maten som står i ugnen, flygande Jacob blir det här...en riktig 80-talare som fortfarande är en favorit sen blir det en slapp kväll i soffan.


Önskar er den bästa av helger  ❤

9 kommentarer:

  1. Sååå snyggt det blev med marmorunderäggen!
    Tummen upp:)
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jättebra tips, har sett sån marmorplast på
    färgbutiken. Så fint det blev med det gråa i
    ditt kök. Och flygande Jacob, så gott.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Lyckat test! det blev ju jättesnygg!

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Så fiffigt och SNYGGT det blev med marmoreringen på tabletterna, det får tummen upp av mig. Å flygande Jacob, det är mumma det! Hoppas du å tjejerna njutit av helgen, det har vi gjort även om det nu inte blev som vi tänkt oss pga Lurans nyckelben. Men då stormen Ole härjat ute har det varit mysigt att sitta inne med tända ljus se massor av film... Just nu ser vi Pippi på de sju haven. Svea blir hemma hela kommande vecka då hon dels ska ha tre doser halsflussmedicin, behöver smärtstillande och inte kan klä sig/ gå på toa osv då hon har svårt att använda högerarmen. Otursunge! Hoppas iaf hon är något så när smärtfri till helgen då hon ska ha sitt födelsedagskalas. Förresten, fyndade du något på dollars? Nyfiken! Ha nu en fin kväll, det ska vi ha. Tror jag ska värma på lite glögg, fryser å känner av halsen lite, så det är nog bra "medicin" :-D KRAM

    SvaraRadera
  5. Hallå där!
    Å va snyggt! Va duktig du är!
    Å vilket fint badrum ni har! Det såg underbart skönt ut din lilla spastund.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Hej Ing-Britt!
    Snyggt med marmormönstrade bordstabletter, bra idé!

    Hur går det med plankutmaningen? :) 45 sekunder körde jag idag..får se hur det går sen i slutet av månaden när man ska klara flera minuter..hmm:)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Gokväll vännen <3 Så trist att ni inte har samma utbud på ert dollar som här, men hoppas få få se nya kudden iaf! Här går det i ett, massa jobb som får skötas kvällstid mestadels, men allt går. Huvudsaken är att luran får krya på sig... Å PRAG, du må tro att jag är avis, hade gärna åkt iväg nu... Men har ju Lurans kalas att se fram emot och alla hjärtans dag ;-) Alltid nått! Ha en mysig kväll <3

    SvaraRadera
  8. Hej! Kikar in en snabbis för att önska dig en fortsatt fin eftermiddag och kväll, här har jag varvat soppkok med lite jobb och roande av Luran som nu börjar vara rätt ok, smärtan är mycket mindre vilket märks i hennes rastlöshet ;-D Så skola blir det utan tvekan till veckan! Här har vi sportlov v 10, så det dröjer ännu en tid, och jag har tyvärr inte möjlighet att vara ledig, men de ska få vara några dagar hos farmor och farfar på sportlov iaf :-) Får vi se vitrinskåpet sen Hoppas det :-) Och ja, det finns en bok om Mr Muffin som är bra som handlar om döden, får nog låna den om han inte slutar grubbla... Nej nu får jag göra ett ryck till med jobbet så jag får undan allt och kan ha svärmor och svärfar, svåger och svägerska på en liten tidig födelsedagsmiddag i kväll i all sin enkelhet. KRAMAR till dig <3

    SvaraRadera