Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 19 december 2014

Granen står så grön & grann...

 Hejsan!

Redan fredag och snart fjärde advent. 
Här hemma börjar jag allt känna mig ganska klar med alla förberedelser inför julen. 
Klapparna är köpta och idag har granen kommit på plats.
Jobbar nu i helgen sen är jag ledig mån-tis och då ska maten fixas samt knäcken kokas.


Granen går i år från brun-koppar till guld och jag måste säga att jag tycker den blev ganska fin.
Är ju roligt att variera lite så inte granen ser likadan ut från år till år.


Klapparna ligger och väntar och frestar under granen och väcker en behaglig förväntan eller ska jag säga en brännande nyfikenhet.


Jag är ju ingen tomte älskare men några få har jag allt plockat fram, dock inte av den röda varianten.

 

Idag har Tilda två vänner här som ska sova över. Dom har bakat pepparkakor, bytt julklappar. Så nu ska jag ta och fixa lite tacos åt dem, inte så juligt kanske men väldigt populärt.


Önskar er en fin helg och fjärde advent.

6 kommentarer:

  1. Så julfint du har, och så bra plats
    för granen. Jättefin gran och du har
    klätt den så vackert också.
    Ha nu bra dagar fram till jul
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Hej min fina bloggvän.
    Så vacker gran du har och snyggt med koppar.....................
    Jag hade planer på att också ha koppar, brunt och guld i min gran, men så har jag köpt på mig så mycket i vitt och silver i många år nu så det fick bli samma i år med.
    Åh, vad jag gillar ditt kök!
    ( har nog sagt det förut) men jag älskar stilen, så smakfullt.

    Ha det gott så hörs vi innan jul igen,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Å vilken fin gran!
    Snyggt med koppar och guld. Jag ska nog förnya julgranspyntet till nästa år:)

    Har hört att julbord på Katrinelund är både gott och stämningsfullt, syns ju på dina bilder med.

    Ha en fin kväll nu!

    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Hej goa du! Äntligen börjar det kännas som om förkylningen är på väg åt rätt håll, har orkat göra köttbullar i dag å Luran har haft en kompis som sovit över. Jag har även gjort de årliga julgrupperna, en kär tradition! Å så ska vi iväg på adventsmiddag hos mamma å pappa, inte dumt! Sedan blri det nog filmmys ikväll. M jobbar både mån och tis, så då får jag å barnen roa oss bäst vi kan, men svärföräldrarna kommer på julmiddag på måndag, så det blir trevligt. Genom att dela upp det så här får man en låååååång jul - vilket gillas :-) KRAMAR!

    SvaraRadera
  5. Vad hände...?
    Allt bara försvann???

    Så himla fin gran ni har!!
    O visst är det kul att variera sig från år till år.
    Jag har ju snöat in på guld i år ;-)

    Tack söta du fö omtanken.. Det var ett av de värsta anfallen.
    Vedervärdigt är det.

    Men nu ser vi fram emot en härlig jul.
    O jag vill önska dig en riktigt riktigt fin och GOD JUL!!
    Njut och ha det riktigt bra!
    Varma julkramar Anna

    SvaraRadera
  6. Morron vännen! Här har vi ett lätt snöfall ute å det är så fint, en bra start på så sätt på julledigheten, men natten var en hostig sådan då bogge varit vaken till å från och gråtit, så vi unnade oss en sovmorgon, och myser nu framför Happy Feet, ska göra lite julgodis sen och ev ta och sparka lite för att få frisk luft innan det blir lilla julafton med farmor och farfar. Hoppas ni har en mysig dag <3 KRAM!

    SvaraRadera