Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 12 februari 2014

Vårlängtan = rosa

Hej vänner!

Sitter och smuttar på en kopp te medan jag skriver listor till olika göromål...är en riktig listoman ;).
Har ni provat något te från Nute? En ny favorit hos mig då dessa är väldigt mjuka och lena i smaken. Gillar mest de gröna sorterna med nån fruktsmak men även en klassiker som earl grey är riktigt god.


Just nu när längtan till våren är väldigt stark så kommer det fram mer och mer rosa detaljer hos mig. Den fina lyktan med trollslända hittade jag på Smultrongården.

 

Tulpanbuketten står fortfarande minst lika vacker, ja nästan vackrare nu då jag älskar helt utslagna tulpaner och även ranunkler blir maffia med alla sina kronblad.


Har även köpt en ny lampskärm från det stora varuhuset i en härlig dimmig rosa nyans. Skulle även vilja ha tag på en ny lampfot men hittar ingen med tillräckligt smal fot, fönsterbänken är endast 9cm så har ni tips om var jag kan finna någon så blir jag glad :).


Imorgon är det redan torsdag sen fredag igen och en ny helg är på ingång....jag jobbar natt denna helg men hoppas ni får en slappt och skönt veckoslut.

11 kommentarer:

  1. Hej ja men visst är de väl kul o skriva listor :)
    Roligare när man sen får stryka massa på dom också.

    Ja men visst vill man ha in rosa nu, drömma om vår, knoppar o lökar i massor.
    Gillar den rosa lampskärmen, hmm ska kollas in till Novas rum.

    Va söt stig-helmer är då, går de bra med honom?

    Jag är ledig i dag o så kort dag i morgon fredag, alla hjärtans dag o så ledig helg! jippiiiiiii

    Hoppas du får en fin helg fast jobb
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Det där känner jag igen med fönsterbrädet, fast jag
    tycker foten är bra. Blev ju jättefint med den rosa skärmen.
    Den sortens te har jag aldrig sett, men listor skriver jag.
    Listor är bra för man får koll och slipper bli stressad.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Supersöt lampskärm och thekoppen åh så fin.
    Jag tycker också att tulpanerna är som finast i det skicket.
    Tack, vilken gullig kommentar!!!!
    Ha en härlig kväll och som sagt i morgon är det fredag igen
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Så vårfint du har det. Visst blir man sugen på ljusa pastell färger så här till våren.
    Jag skriver också listor, det känns som halva arbetet är gjort då;)
    Ha en fin hjärtans dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Hej goa du! Har haft en "bamse" hektisk vecka för att använda Bogges favoritord, galet med jobb å så sjuk på det och Lurans födelsedag. När klockan slår tre är det jag som inleder helgen med en powernap, för sedan kommer svärmor och svärfar hit för att fira luran. Jag har gjort en ny variant av pulled pork, men utan någon köpt bbq sås då jag tyckte det blev för sött å sliskit, hoppas detta blir bättre! Och tapeteringen av lurans rum, vilken cirkus, men innan slutet var vi tre som hjälptes åt å då gick det kvickt att få allt på plats. Och du, ROSA ger vårfeelings ;-D Fråga mig och Luran *fniss* Ha nu en bra helg trots jobb, och tack för att du kikar in å lämnar alltid lika trevliga å goa kommentarer <3 KRAM

    SvaraRadera
  6. Jättefin lampskärm
    och ha en bra jobbarhelg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Hej rara du! Här sitter jag hes efter att ha hejjat fram damerna i skidorna, wow vilket lopp! Sedan ska vi äta lunch å så småningom dra oss till badhuset då kalaset startar 15.00. Skönt att vi fick en lugn eftermiddag först att ladda inför kalaset, kan behövas... Pulled porken blev så mycket godare denna gången, en hit! Så nu blir det fler ggr. Trist att det blev dubbelskift för dig, du är ju en klippa som så ofta tar på dig extra då det kniper <3 KRAM

    SvaraRadera
  8. Njae, jag är vare sig mycket för listor eller te... På gott och ont. Men rosa däremot passar mig utmärkt! =0)
    Vilket stora varuhus kan du mena? Å? Jättevacker färg på skärmen. Verkligen!
    Ja, nu börjar man längta efter vår. Solen kikar fram här lite smått nu och då känns det så härligt!
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  9. Vilken fin lampskärm! Jag ska dit idag, så jag ska allt skriva upp det på min LISTA! Har listor till allt, haha!/Susanne

    SvaraRadera
  10. Nu provar jag att kommentera för tredje gången- får du tre lika kan du ju låta bli att publicera alla , fniss..
    Snygg lampskärm ville jag skriva! Jag ska dit idag och får allt skriva upp det på min LISTA! Jag har listor till allt! Te dricker jag massor, men den sorten har jag inte provat -ännu.../Susanne

    SvaraRadera
  11. Då vi ska göra något speciellt....då blir det listor så att inget missas .
    Ranunklar är det något speciellt med. Lampskärmen gillar jag väldigt mycket. Vi ska nog ut till butiken i kväll och då ska jag köpa med en hem.

    Kram
    annika

    SvaraRadera