Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


torsdag 23 januari 2014

Morgonmys...

God morgon!

Tänk att tända massa ljus, värmt mig en kopp te, bädda ner sig i soffan under filten och bara myser.... Visst är det väl en härlig känsla att kunna unna sig en slapp morgon kvar i pyjamasen.


En sån morgon tänkte jag unna mig idag tillsammans med er via era fina bloggar :).


Köpte mig en sååå fin bukett med krispiga tulpaner igår, visst är det härligt att få våra till det inne redan trots att vintern är som vackrast ute nu.


Fyllde även på fruktskålen, behöver ju verkligen försöka byta ut godisskålarna som hamnar på bordet allt för ofta. Frukt är ju faktiskt både vackert, nyttigt och väldigt gott.


Här hemma är det just nu full jakt på en fin och framförallt trevlig kanin då tjejerna tjatat om det en längre tid. Helst vill dom ha en lejonhuvad kanin men verkar inte vara så många uppfödare som parar sina kaniner nu på vintern.


Nu ska ta en tur runt hos er och se vad ni har för er :).

Ha de gott

16 kommentarer:

  1. Vad fint och mysigt du har. Tulpaner är helt underbara, synd de vissnar så fort. Ha en fin dag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Det där ser gott ut! Vilket härligt
    fruktfat du ställt fram. Mysigt med en ledig
    dag, och skönt och börja den lugnt.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Gomorgon!
    Jag sitter just med en mugg kaffe på jobbet...fast inte myser jag precis...;)
    Hade hellre gjort som du o kurat under en filt hemma i soffan.
    Ni har det så fint och vilka fina altandörrar ni har! Dem har jag aldrig tänkt på förut. Jag tror inte du fotat så mycket i just den här vinkeln?
    Det är så härligt med glas ända ner till golvet. När vi beställde våra till vardagsrummet var det sånna jag beställde men vi fick ett par andra.. med en bräda en bit ner...:( Vi stod med ett uppsågat hål i ytterväggen och leveranstiden var 3 veckor för att få nya så vi tog de som var fel... något jag ångrar idag.. men men...
    Hoppas du är ledig i dag o får mysa hela dagen!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Mysigt att kura ihop sig i en skön fåtölj............jag har ungefär samma tema i mitt inlägg idag.
    Men denna årstid behövs mycket mys...................och härlig frukt!

    Vi gjorde en fruktsallad häromkvällen ,åh det är ju så himla gott, och givetvis lite vaniljglass till.
    Då är det lätt att föräta sig minsann.

    Ha en fin dag nu,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Hej här är ledig dag idag o vi skrotar runt i myskläder.
    Härligt o njuta livet så där.

    Ja men visst behövs de frukt i skålen ist för godis. Hmm ja de där med o börja året nyttigare går så där...

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. O vilken underbar morgon. Och frukt är verkligen gott, nyttigt och vackert som du säger. Vilket fint månbord du har.
    Kram på dig från Maria

    SvaraRadera
  7. Jag ha varit till affären i flera dagar o tänkr köpa tulpaner. men ingen bukett kommit med hem

    SvaraRadera
  8. I dag har jag en sån där skön morgon som du hade i går, jätteskönt.

    Kanin, vad roligt. Ja, lite svårt att få tag i en unge nu kanske men kika in på Kanin i fokus, så kanske du ser någon. Var bor du? Vet att det finns någon uppfödare neråt Skåne som brukar har ungar året om. Själv hoppas jag på min första kull med Belgisk jätte om några månader.

    Ha en skön fredag
    //bara anna
    annacecar.blogspot.se

    SvaraRadera
  9. Hej fina du! Så underbara tulpaner! Tror minsann jag måste köpa några i dag... fast med 30 minus är de svåra att frakta mellan butik/hem utan att de tar skada... Hade tur och slapp köra till Ö-sund, chefen passerade här kvällen innan så jag åkte med henne och fick bo en natt på hotell :-D Aldrig fel med hotellfrukost även om jag alltid sover mindre bra borta... Och spännande med kanin! Här pågår jakten för fullt efter ett akvarie till luran, för hon önskar sig ju fiskar då hon fyller år... så vi får se vad jag kan fixa fram! Ha nu en fin fredag och mysig helg <3 KRAM

    SvaraRadera
  10. tulpaner är härliga blommor och skönt att kunna mysa till det så på morgonen
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  11. Vad härligt det låter. Visst det är toppen att kunna mysa runt och inte ha någon brådska.
    Gillar verkligen ditt soffbord och ditt månbord. Ser fantastiskt hemtrevligt ut.
    Önskar dig en skön fredagskväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  12. Hej rara du! Hoppas urnsättningen gick bra, har aldrig varit med om det, men antar att man åter igen påminns om saknaden och förlusten... Och så inringd för jobb, IGEN: Du måste var guld som anställd som ställer upp som du gör, nått för dig att framhålla vid nästa löneförhandling tycker jag ;-D Här jobbar M i dag och jag försöker klura ut nått att göra med barnen, lutar åt en tur hem till mamma och pappa... KRAM KRAM

    SvaraRadera
  13. Härligt att ta det lugnt på morgonen då man inte ska iväg någonstans. Jag har stort behov av att gå ner i varv emellanåt. Tur att det finns helger.
    Vilken fin tulpanbukett du har. Frukten ser god och läskande ut.

    Ha en fin vecka

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  14. Hej!
    En stor mysfaktor hos dig!
    Det är kul med trender men man behöver inte följa dem som tur är. Annars hade jag fått bytt ut mitt hem varje år;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Hej vännen,
    Vilken underbart mysig morgon. Ja visst är det kul att planera kommande projekt. Vi har byggt ett nytt gästrum som ska målas och inredas och så byggde vi ju en pool i somras som ej hann invigas då allt tar längre tid än man tror :O)
    Hoppas att allt är bra med dig. Kommer du till Violans vårmarknad?
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  16. Morron! Här är jag nöjd å glad över att slippa köra i dag, minus 20 och snörök, roligare kan man ha! Skönt att sitta i soffan och sortera databaser istället ;-D Och ja, hade du bott liiiite närmre hade jag svängt förbi och hämtat akvariet, samt kikat på kylskåpet *ler* Lämnar en drös kramar och hoppas du får en fin tisdag <3 KRAM!

    SvaraRadera