Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 4 september 2013

I mitt kök...

God morgon alla fina!


Hur har ni det? Här börjar hösten kännas och till min förvåning så gillar jag den mer än vanligt. Jag är ingen höstmänniska men om man får ha så här fina dagar skulle även jag kunna njuta av de gulnade löven och vissna blommor.


I köket har jag försökt mjuka till det med lite naturmaterial, ett litet horn får symbolisera jakttider som nu börjat.


Färska kryddor är bland det bästa som finns, luktar gott är vackra och smakar bedårande. Den fina skärbrädan har jag fått av mina flickor i morsdags gåva för länge sedan.


Köpte en så fin svarvad ljusstake från Village igår. Har verkligen fastnat för trärena detaljer.


Vill tacka er för alla fina kommentarer och för att ni fortfarande tittar in här trots att jag inte är så aktiv här i blogglandia. 

20 kommentarer:

  1. Mysigt du har det i ditt kök.
    Mycket fint............och som vanligt så tycker jag att din tapet är jättesnygg.

    Gillar också att blanda in trämaterial i inredningen ,har köpt liknande ljusstakar fast mindre.

    Önskar dig en fin höstvecka och det vackra vädret ska visst fortsätta,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. God morgon fina du!
    Så fint du har det.
    Visst är det lite lustigt att man börjar ta in alltid lite mörkare/trädeljar tilö hösten:)
    Fint ljustake!

    Så är det i mellan! Man bloggar mer eller mindre !

    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram från Mig

    SvaraRadera
  3. Så fin ljusstake!!! Gillar också att blanda upp med lite träfärgat.
    Visst är hösten så mysig, men den brukar kännas lugnare än vad den gör i år. Är heller inte så aktiv bloggare just nu.
    Önskar dig en riktigt fin onsdag
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  4. vilket fint kök du har, alltid roligt att skaffa nytt och ändra lite :)
    en samovar ser jag, fungerar den? jag har en liten samovar som inte fungerar, den är mer som en prydnad
    jag är heller ingen höstmänniska
    kramar

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Så fint du har det i ditt kök! Soffan, tapeten, ja så fint överallt!

    Önskar en skön onsdag till dig
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Go middag. Ser precis ut som i går kväll. Grattis till Tommy idag. Kram mamma

    SvaraRadera
  7. Jag har alltid gillat ditt kök, fräscht
    och fint. Jättevacker thesamovar och nya
    ljusstaken var höstfin.
    Ha det gott och stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. ÅÅÅ vilket härligt fräscht kök du har!!!!! O jag håller med dig gillar oxå hösten i alla fall när den är som i år...härliga dagar med inte så mkt regn....o man kan sitta o ta sin eftermiddagsfika o bara njuta.....HA en fin vecka kram från Maja

    SvaraRadera
  9. hej fint du har gjort de.
    Ja nu är de höst o jag gillar de också. Fast jag gillar sommaren mera :)

    Blir de nå nytt bord?

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Så fint du har gjort! Ja, nu börjar man luta lite mer åt det trärena lite mörknade. Din ljusstake är jättefin.
    Det där med att man är så dålig på att blogga, det får vi nog skylla på Instagram. Men jag vill nog ha båda i alla fall. Bloggen känns lite mer bestående på nåt sätt. Kanske kommer blogglusten fram när hösten och mörkret kommer på allvar.
    Ha det gott nu. Hoppas vi ses snart.

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  11. Synd att jag inte gick in på Village när jag var på shoppingrunda:) Den var snygg,gillar verkligen det trärena,kunde man inte tro för ett par år sen:) Gillar inte alls hösten,jag blir en smula deppig när sommaren är över:) Fast den här hösten står jag nog ut:) Ha de gott min vän..kramiz

    SvaraRadera
  12. ja är hösten på det här viset är det ok=) vi hade 25 grader idag och jag riktigt njöt när jag var med Thilde på hoppträningen...så fint d har i ditt kök och fin ljusstake har du också inhandlat.
    Ha det gott!!
    Med vänlig hälsning
    Gabriella

    SvaraRadera
  13. Men så fint du har det...tapeten är riktigt riktigt fin.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Åh vad fint vännen!
    Ha en riktigt härlig onsdagkväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  15. Tack för din fina kommentar om vårt kök:-)
    Härligt att kunna inspirera!
    Den är fin den där ljusstaken från village, väldigt fin!!
    Sköt om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Åhhh så fint du har det, gillar de naturdetaljer du adderat, känner igen fler av dem från mitt hem ;-D Men du, ljusstaken i fönstret, så snygg, skulle jag gärna haft här hemma med kan jag meddela!
    Ang jakt i värme, är det inte bra då älgens spår/vittring försvinner snabbare och det blir mer svårjobbat för hundarna. Men för människorna är det skönt ;-D Men inte för mig som går med hunden, då är det slitigt. En regnfri dag med ca 10 grader är då idealet om du frågar mig. Nu håller jag på att torka älgkött i ugnen, doftar smaskens! Ska börja ladda pejl, radio m.m. Är ju en del saker som behövs då man ger sig ut. Önskar dig en toppen dag <3 Massa kramar!

    SvaraRadera
  17. Du har så fint i ditt kök
    ha en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  18. Vilket härligt och vackert kök du har.

    Ha en trevlig helg.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  19. Tittar in och önskar dig en fin dag och toppen helg, kan nog bli osynlig i bloggvärlden ett tag nu när jakten drar igång... Den söta tuben med läppbalsam köpte jag på vårt apotek kronan, verkar toppen! HAr nyss varit och fikat med svärmor på ortens café, samt köpt en ny hörselsnäcka. Nu ett par timmars jobb, innan barnen ska hämtas, vi ska packa och de köpa lördgsgodis innan jag skjutsar dem till farmor där de ska vara i helgen så att jag kan jaga utan att behöva rodda runt med dem här hemma. Toppen! KRAM KRAM <3

    SvaraRadera
  20. Snyggt och just trä mjukar upp det svarta och vita. Du får ha det bra.

    Kramen

    SvaraRadera