Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


måndag 26 augusti 2013

Olika sevärdheter..

Hejsan alla fina!

Hoppas ni njuter av det vackra vädret vi har. Helgen har varit helt underbar och vädret verkar hålla i sig till att börja med även denna vecka. Vi har spenderat hela helgen ute vid stugan är nu nästan klara med vårt förrådsbygge.


Mina tjejer gillar inte att besöka massa museum men det gör jag så förra söndags innan vi for hem från Stockholm åkte vi ut till museiparken och avverkade några...


Polismuseet, tekniska museet och
sjöhistoriska museet.


På vägen hem svängde vi in på Zetas och där hade de hunnit göra om en hel del i den lilla butiken sen jag var där i våras. Fanns så mycket snyggt. 

 

Sista stoppet innan vi var hemma blev Hjälmare docka utanför Arboga, dit vi kom lagom för att få se när de slussade några båtar. 


  • Ha nu en riktigt bra start på den här veckan och njut av vår sensommar man vet aldrig när höstens regn och rusk tar vid.


12 kommentarer:

  1. Härlig resa! Kul med lite olika museer också, Sjöhistoriska är spännande och likaså Polismuseet.
    Och allt som ligger vid slussarna är trevligt. Speciellt om det är fint väder. Vi är tacksamma att det håller i, för nu börjar vår semester-
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Å så många inspirerande bilder!
    Zetas har jag aldrig varit på, konstigt nog när jag tänker efter;) Men hoppas på ett besök snart!:)

    Ha en fin start på veckan!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  3. Vilka fina museeum du varit på...
    ha en bra dag
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Det var en bra mix av roligheter, man
    ska passa på när man är ute och åker.
    Zetas står på min önskelista och besöka.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Härligt att det finns saker på nära håll. Har aldrig varit där. Kram mamma

    SvaraRadera
  6. Hej Ing-Britt!
    Härlig mix av sevärdheter ni varit på:) Zetas vill jag också besöka någongång!

    Ha en trevlig vecka,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej Ing-Britt!
    Härlig mix av sevärdheter! Zetas vill jag gärna besöka någongång:)

    Ha en trevlig vecka,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  8. Äntligen ser det ut som "vanligt" här då jag loggar in, hoppas det innebär att denna kommentar går iväg...
    Är ju ruggit nyfiken på om det blev några köp på zetas nu då du hade bilen? Vad isf?
    Och du, några glas för mycket kan man ta, då man får ha trevlgi med sitt arbetsgäng, visst?! ;-D Här sover barnen och jag borde ta tag i tvätten med ligger istället i soffan å slappar, har stukat vristen så det känns bäst med foten i högläge. Men verkar inte vara allvarligt då jag ändå kan stödja på den. Ha nu en fin kväll rara du <3 KRAM

    SvaraRadera
  9. Gokväll vännen!!! Hoppas du haft en bra dag. Här gick jag å grannen iväg med ungarna och käkade hamburgare till middag på ortens gatukök, vi satt ute å njöt, förmodligen sista gången för i år, sedan hem så ungarna fick leka av sig, käka glass å så kaffe med ytterligare två grannar, varav en hade bakat bullar så det blev bullar till kaffet. Kryllade av ungar, är så nöjd att bo på vår gata! Toppen med lättsamma grannar och lekkompisar till barnen, men nu sover de nybadade barnen och hundarna har kommit in och fått sitt, så nu ska jag kura i soffan en stund innan jag gör tidig kväll, är så trött. KRAMIS <3

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Vilka roliga turistbesök du har gjort!
    Arboga är jag uppväxt i, en gullig liten stad.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Morron fina du! Här har jag startat dagen med att lämna bilen på verkstaden, en ventil eller slang som läcker å genererar felmeddelanden, därefter hem och ringa teleia och klaga på internetuppkopplingen, fick två gratis månader och nytt modem, får se om det hjälper, annars säger jag upp det och tar bredband via kabelnätet som kommunen erbjuder. Så nu är det vä ldags att ta tag i dagens göromål, men är så ofokuserad och omotiverad... suck! Skönt att det snart är helg. Massa kramar till dig!

    SvaraRadera
  12. Vilka roliga turistbesök du har gjort. Gör också många besök på de platser som vi besöket.Zetas måste man besöka någon gång när man har vägarna förbi, ser mysigt ut.
    Ha de gott
    Kram Britt

    SvaraRadera