Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


måndag 24 juni 2013

Midsommardukning samt bygge.

 Gokväll i sommaren!


Hur har ni det? Hoppas er midsommarhelg har varit bra. Här har ju den mesta tiden tillbringats på jobbet men på midsommarafton slutade jag lagom till dansen kring stången började och efter det grillade vi och tittade på film sen var det dags för sängen.


Men idag och imorgon är jag ledig sen jobbar jag två dagar varav sista dubbelskift sen har jag semester, ska bli riktigt skönt. Hur har ni det, har ni semester redan? 


Hade riktig tur med vädret idag när vi var ut till stugan och började bygga en spång mellan vår stuga och gäststugan. Ska dit imorgon och göra klart.
Vatten spridaren fick stå och vattna hela dagen då det är väldigt torrt i marken och gräsmattan börjar bli väldigt gul och stickig. Men det är väl ett bevis på att vi hittills haft en väldigt fin sommar.


Ha nu en fortsatt bra vecka alla fina.

17 kommentarer:

  1. Vilken vacker dukning!
    Och det är väl lite bra att gräset blir gult, då slipper man klippa så ofta... säger hon som bara kikar på när andra klipper, hihi...
    Vilken söt liten gäststuga. Här sover man väl som en prinsessa vid sjökanten?
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är även jag inne på upploppet. Mot semestern alltså! Jobbar måndag, onsdag och torsdag den här veckan, sen jäklar....SEMESTER!!
    Så gött det ska bli. Kan tänka mig att du kommer att spendera en del tid där vid ert fina sommarställe. Skönt för gästerna att ha en spång att gå på, när du ropar att frukosten är klar :o)
    Nu kämpar vi på de sista dagarna fram till semestern!!

    Kram och ha det bäst!!

    Åsa.

    SvaraRadera
  3. God fm. Jag har ju ss som du vet. Så fin dukning du fixat. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har ju varit ofrivilligt ledig ett tag och klättrar nu på väggarna, hoppas de kan lösa det med plastskena på torsdag så jag kan börja jobba ;o)
    Ha en riktigt härlig tisdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  5. Så fint du dukat.
    Kommer att bli så snyggt med spången. Min bästa vän har gjort en spång i stugan och under har dom satt lysslang, så himla mysigt, när det börjar skymma.
    Skönt att du snart har semester. Ni har det verkligen hur härligt som helst i er stuga, oj oj!!!!
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  6. Har haft en veckas semester och bra väder hela tiden ...
    Det ser så mysigt ut hos er på landet
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Gokväll vännen! Så härligt ni verkar ha det vid er stuga, å spången mellan blir ju toppen! Hoppas du hunnit njuta av solen ordentligt i dag! Själv har jag inköpt en bikini då jag ingen äger, med förhoppning att kunna inviga den till helgen, köpte även ett träningslinne som jag tänkte inviga ikväll, men maken mötte mig i dörren för att åka och jobba så då sket det sig, måste vara hemma med de sovande barnen... men i morgon hoppas jag hitta tiden... Å nedräkning pågår, tre dagar kvar, men sen semester. Längtar så! Hoppas du njuter av en fin kväll <3 Massa kramar!

    SvaraRadera
  8. Så fint dukat. Så fint med blomman i glaskupan.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Så härligt ni verkar bo intill vattnet. Spången mellan gäststugan och er stugan kommer att bli toppen. Jättefin med glaskupan och blomman, har också en glaskupa som jag byter dekoration i.
    Ha en skön sommar.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  10. Roligt att höra utav dig igen :) Vad fint det blir med spången mellan husen, idag behöver du inte vattna gräsmattan..ska snart bege mig hemåt igen för 5 dagars jobb, hör av mig på mejlen angående träffen och restaurangbesök, väntar på din adress, ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  11. Det gäller att alltid se det positivt, varelse det gäller för mycket regn eller för mycket sol ;) (fast undrar om det kan bli för mycket sol...) Jättefin blogg har du i alla fall!

    SvaraRadera
  12. Men ååå så fint det blir med spången. Mysigt att binda ihop det sådär; )
    Vacker dukning och va gulligt av döttrarna att bjuda er på 3-rätters.
    Skönt med semester snart!
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  13. Men ååå så fint det blir med spången. Mysigt att binda ihop det sådär; )
    Vacker dukning och va gulligt av döttrarna att bjuda er på 3-rätters.
    Skönt med semester snart!
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  14. Godmorgon =)
    Blir ju jättefint. Hoppas ni njuter av sommar. Kram

    SvaraRadera
  15. Morron vännen! Här vaknade vi till en grå å tris dag, men inget regn, så jag passade på att "göra bort" lite träning så jag med gott samvete kan se film ikväll, i går såg vi Wallander, den första av de två som nu släppts, så ikväll täntke vi se den andra. Antar du börjat tänka på packning inför Båstadsveckan hoppas ni får toppen väder! Lova att fota massor så vi får se sen. Och njut, slappa och ha det gott <3 KRAMAR

    SvaraRadera
  16. Tittar in så här på morgonkvisten för att önska dig en fin dag, hoppas du inte är allt för trött och sliten efter nattens jobb, annar sfår du väl sova där i frisörstolen ;-D Skämt å sido, hem å vila sedan å stressa inte med packningen, du lär nog ha allt under kontroll å det mesta redan packat, iaf i tanken. Här är det grått å regn, men jag har sol i sinne då jag räknar ner de sista timmarna till SEMESTERN ;-D Barnen har bestämt att vi ska göra tårta för att fira det, så får ta en tur till affären och handla det som behövs.
    KRAM <3

    SvaraRadera
  17. Förresten, Wallander "Försvunnen" var riktigt bra, så den rekommenderar jag er att se en regning kväll :-D KRAM igen!

    SvaraRadera