Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 31 augusti 2012

Tegelpanna

Hejsan!

Så har vi återigen kommit till denna härliga fredag...fast idag är den rätt grå och regnet hänger i luften. Men så är det ju september i morgon och då börjar väl hösten i almanackan.
Jag jobbar den här helgen men sedan har jag en veckas semester... Jag och mannen ska åka till Rom några dagar. Ska bli så roligt och jag hoppas vi får alldeles lagom väder för att promenera i en storstad.

Den här fina tegelpannan köpte jag till en vän som står mig varmt om hjärtat och nyligen mist en nära.
Det är Pia/Mitt måleri som varit snäll och målat den åt mig. Gå gärna in på hennes facebook sida och gilla hon har massor av fint. 


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sen titta runt lite hos er.

Önskar er en mysig fredag och skön helg.

24 kommentarer:

  1. Vilken vacker gåva!
    Du har hjärtat på rätta stället, du.

    Önskar dig en härlig helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Åh vilken snygg tavla. Ur läcker .....
    Rom ..Det låter väldigt romantiskt. Hoppas ni får en mysig tripp dit.
    Ha nu en skön helg.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Åhhh...det låter ju helt perfekt att dra iväg till Rom nu.
    Ha en fin helg nu och sen en härlig resa!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Hejsan. Idag var det lagom varmt att gå på tipspromenad. Kram

    SvaraRadera
  5. Så mysigt att åka till Rom. Nu är där lagom varmt *ler*. Vilken vacker present. Ha en fin kväll.

    Kramen

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar tegelpanna, fin text. Du är verkligen en omtänksam vän <3 Sådana gester betyder nog mycket då man har det tufft...
    här väntar med fredagsmys, god mat och bara vara. Skönt. Och så härligt med en tripp till Rom, hur mysigt lät inte det?! KRAM KRAM fina du <3

    SvaraRadera
  7. Otroligt fin tegelpanna!!!!
    ROM!! Underbart. Hoppas ni får det toppen.
    Den bästa fredagskvällen till dig.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  8. Vilken fin present. Och vad mysigt med en hösttur till Rom. Där har jag aldrig varit, men på andra ställen i Italien. Härligt!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  9. Vilken fin och omtänksam gåva till din vän Ing-Britt!

    Låter mysigt med er kommande resa till Rom:)

    Ha en bra helg trots jobb!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  10. Lyllos dig som bor så nära Smultrongården:)

    Ha en skön söndag Ing-Britt!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. Jag missar ju så mycket av Pias fina
    saker eftersom jag inte är med på face-book.
    Så fin gåva till din vän.
    Ha nu en härlig resa till Rom.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Hej vännen! hoppas din jobbarhelg har gått bra, här har vi stökat i jaktstugan och storstädat här hemma, så nu kastar jag upp fötterna och njuter av ett väldoftande hem, och längtar tills jag får lägga mig i den renbäddade sängen... En härlig känsla. Men nu bäntar barnTV med barnen innan nattning. Ha en fin kväll rara du <3 KRAM

    SvaraRadera
  13. Åhh.. låter underbart med en resa till Rom. Skönt att komma bort några dagar.
    Presenten var så fin blev säkert din vän glad!
    Önskar dig en fin kommande vecka och en härlig resa!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  14. Go kväll!!
    Tack för din fina kommentar hos mig:))
    Rom, där var min syster med en kompis förra våren, de bara ääälskade det!!! Ni kommer få det toppen, så härligt! God mat, gott vin och mysiga omgivningar.
    Vi har bokat resa i februari, då åker vi till Kap Verde, och det känns otroligt. Tyras kommentar när vi sa att vi skulle åka: "Bada i februari, är ni galna, tjohoooooo!" Underbara unge:))
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Hoppas att du har jobbat klart nu och snart ska iväg på den mysiga resan med din man. Det blir nog härligt i Rom.
    Ljuslyktan kommer nog att uppskattas av din vän...omtänksamt av dig.

    Kram

    SvaraRadera
  16. Den var jätte fin!! Jag har två madonnor som hon målat, de är jag jätte nöjd med och de är så fina :)

    Skönt att få komma bort lite, det hade jag med behövt men det är abra att köra på här, hihi!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  17. Så duktig du är med motionen, men se till att sätta på compeed så du kan gå då ni åker till solen :-D Här har jag fyndat galet i dag, en öppenspis som sprider värme och ger ett mysigt sken, men som går på el och är portabel. Blir nog cool på vår altan tänkte jag :-D Massa kramar fina du, å sätt på plsåter som sagt <3 KRAM

    SvaraRadera
  18. Vacker tavla..härligt att få åka till Rom
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  19. Hej och tack för fina kommentaren, lampan är köpt på http://migoalice.blogspot.se/ en butik i säter. Ring o hör om hon har kvar, den kostade runt 500-600 kr. Ha en fin kväll o lycka till kram Mimmi

    SvaraRadera
  20. Hej hej!
    Men ååååå så härligt! Mysigt att åka ensamma...och Rom är ju så himla fint!
    Men du vilken fin text det var på den tegelpannan...vilken fin present!
    Vilken fin kakburk det var!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  21. God morgon älskade vän! Nu hoppas jag du inte springer benen av dig i dag, utan hinner njuta med din man och hans firande blir lyckat, och framförallt att ni får det LJUVLIGT i Rom, det är ni sååå värda <3 Ta med kameran bara så vi får lite glimtar då ni är tillbaka här hemma. Kram kram fina du <3

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Vad härligt med en tripp till Rom...ha det bäst på resan. //MiaMaria

    SvaraRadera
  23. Hej Vännen,
    Japp alldeles riktigt. Cypern väntar på oss :O)
    Ha en fin dag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  24. Rom är en underbar stad så jag önskar er en riktigt fin semester där. Det finns så mycket vackert att titta på och uppleva. Vilken fin dikt det var målat så vackert på tegelpannan, jag är säker på att din vän uppskattade den personliga gåvan.

    Ha det så fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera