Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 4 april 2012

Påskris.

God kväll!

Vilken underbar dag vi har haft idag. Himlen har varit lika blå som mina skilla som växer lite varstans.
Hoppas vädret håller i sig tills imorgon då vi alla ska träffas vid blåkulla. Virrmaja som jag är har jag glömt lämna in kvasten på service men jag hoppas komma fram ändå.


Nya bakdelen på kvasten placerade jag istället i en vas som fick bli årets stora påskris. För att få det att stå stadigt ställde jag en gammal apoteks flaska i en större vas.


De vackra fjädrarna fick jag på posten i tisdags. Det var goa Elna-Sudden som sänt dem till mig efter att jag beundrat hennes vackra ris. Tänk vad många underbara själar det finns här i blogglandia. Elna är verkligen en av dem. I kvällssolen lyste genom fjädrarna blev de nästan som magiska. Kanske jag ska sätta nån på min gamla kvast ;). 

Tack snälla rara du.


Även på kontoret har jag satt in ett ris i en apoteks flaska. Hittade så fina späda knoppande grenar med  lava på.


Hoppas nu vi ses imorgon och att ni förberett kaffepannan kanske fixat klart kvasten och glöm inte katten ;).

24 kommentarer:

  1. Jorå här har vi smörjt kvasten. Du vet väl att en kaffepanna med pip behövs för att förvara kvastoljan i enligt sägen.
    Vi ses i Blåkulla!

    Glad Påskkram

    SvaraRadera
  2. Sätt några fjädrar i kvasten så får den magisk kraft.
    Ses i Blåkulla.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Verkligen fina påskdun, och blommorna var verkligen så blå som himlen. Syns i natt, eller tidig morgon i Blå-kulla. Har trimmat kvasten nu i kväll, så det blir en åktur. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har gjort och vad kul att du fick glädje av fjädrarna *ler*.

    Kramen

    SvaraRadera
  5. God morgon. Min tur till kulla går över Nora, Pia har bjudit med mej. Jag tar min modärna kvast med sadel,styre o lyse. Kram

    SvaraRadera
  6. Blir kvar hemma...ska jobba hela helgen så både kvast och katt får semester, ha en fin påskhelg, kram

    SvaraRadera
  7. Fiffigt med flaska i vas! Och fjädrarna är så vackra. Vi ses i Blåkulla!

    Glad påsk!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Godmorgon vännen....har du värmt upp kvasten??? Har du problem så får du ta en tur med Strega Airlines de brukar ha sista minuten erbjudande.....
    Vilka härliga bilder! Du är så duktig på att arrangera och göra vackert. Älskar att titta in till dig för att få en stund njutning för ögat!
    Jag tänker också ta en tur med kvasten, ses vi inte där så önskar jag dig en härlig, skön och underbar påskhelg!
    Påskpussar och Kramar från Raina

    SvaraRadera
  9. Så fint du gjort med riset o dom vackra fjädrarna!
    Hoppas du får ordning på kvasten o att vi ses i vimlet...!! ;D

    Ha en fin dag!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Jag önskar dig en
    Glad Påsk
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  11. Hej va fint du har gjort, gillar verkligen den sortens fjädrar. Va snäll hon va!

    Nja jag hoppar nog över blåkulla i år :) Ledig idag men jobbar sen resten av helgen.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  12. Jag har satt värmesists på min kvast, det kommer
    bli kallt! Så fina fjädrar du fått, det var gulligt
    och skicka dom till dig. Om vi inte hörs före påsk-
    afton säger jag Glad Påsk
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Vackra bilder du visar.

    Önskar dig en mysig påsk / Carina

    SvaraRadera
  14. Ja men klart vi ses! Håller ju på för fullt här...
    Önskar dig och de dina en strålande påskhelg!
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  15. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Vilka söta risoppsättningar du har, fjödrarna är som smycken...
    Jag ser att du har (på sista bilden) en korvstoppare, den har jag satt i en flaska, och har den som ljushållare.
    Hoppas på fint väder, och önskar dej en underbar Påsk Helg
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  16. Åh, tack för dina fina ord. Jag kan faktiskt hålla med dig om att hon är blogglandias sötaste påskkärring:))

    GLAD PÅSK

    Teres

    SvaraRadera
  17. Hej Vännen!!!!
    Glad påsk!!!!!! Hoppas du får det mysigt trots att du ska jobba!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  18. Hej! Klart vi syns i Blåkulla! Katt har jag ju ingen...hrm men grannen ha.....kvast kan jag ordna!!!!!!!!!!! Super härliga påskkramar till dig från Maja

    SvaraRadera
  19. så fint med påskriset.
    Ha en riktigt skön påskhelg! Kram

    SvaraRadera
  20. Fint du har gjort det :)Ha en härlig påskhelg mvh/Diana

    SvaraRadera
  21. Här kommer stora påskkramen till dig.
    AC

    SvaraRadera
  22. GLAD PÅSK!!!! Hoppas du har en bra helg!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  23. Ja, tänk så många fina bloggvänner det finns.
    Härligt när det blir ett givande och tagande...
    Önskar dej en härlig påsk!
    Kram ulla

    SvaraRadera
  24. Ohh va fina! Något liknande var jag på jakt efter men misslyckades att hitta några. Jaja. Nästa år kanske=)

    SvaraRadera