Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 9 mars 2012

frossa i blommor.

Hej fredag :)

Så har vi då kommit till denna underbara fredag. Jag städar här hemma och röjt en hel del men fastnar ofrivilligt ändå här i blogglandia. Är ju så mycket roligare ;).

Massor av fina krispiga vårblommor vill jag omge mig av nu för att glömma gårdagens snöoväder som lagt sig ute, vill ju ha vår.


Vita härliga klockor liknande karpaterklocka fast mindre står på rumsbordet. Vita krokusar i glaslykta blommar just nu på hyllan ovanför soffan. 


En härlig lite silvrig blomma som påminner om sophoran fast kallas för spökträd vet inte dess riktiga namn. Denna har överlevt ovanligt länge hemma hos mig för att inte vara en fet blad växt.


Även ett par körsbärsgrenar har fått komma in och börjat blomma med sina vita vackra små blommor. Visst blir man lycklig av dessa... Ska nog även fylla på med tulpaner och vita pärlor till helgen :).


Igår kom mannen hem så inatt har jag sovit och känner mig nu betydligt positivare. Nu är han emellertid på båtmässa i storstaden men kommer ju hem till kvällen igen förhoppningsvis utan ny båt ;). Kan tänka mig att lockelsen blir stor för honom. Själv väntar jag på Nordiska Trädgårdar om en månad innan det blir mässa för min del. Där brukar det finnas många frestelser för mina ögon ;)

Ha nu en mysig fredag och skön helg.

26 kommentarer:

  1. Härligt att kunna ta in lite körsbärskvistar och dekorera med.Så enkelt men väldigt vackert.
    Kram ulla

    SvaraRadera
  2. Hej goa du !

    Tack för alla rara kommentarerna.
    Själv känner jag tiden till bloggandet är lite knappt nu ;)

    Men det kanske är föratåndigt.
    Vad mycket härliga blommor du där hemma.
    Mina har både vissnat och dött.
    Borde verkligen handla men får nog vänta lite tll och handla pelargonerna istället.

    Tack för gratulationerna ! Lycka till med städni gen. Nu ska jag slumra till ! Trevlig helg ! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så mycket härligt du visar idag!
    Så underbart med alla slags blommor nu till våren!
    Va skönt att ha honom hemma igen!
    Skönt med städat o nyröjt!
    Här ska jag oxå ta ett ryck med städsakerna nu tänkte jag!
    Hihi men ser du inte att lilla E är en tjej...?! ;)

    Ha en mysig fredag!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  4. Oh så fint du har gjort. Det ser ut som vår och det är bara för mig att kopiera rakt av *ler*. Du får ha en riktigt mysig fredag och en skön helg.

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Härliga blommor du köpt o fixat till. Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej.
    Vilka bilder. Måste vara fint hemma hos er.
    Ja de e lätt att fastna i blogglandia :)
    Hoppas mannen kommer hem utan båt. Ha ha
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej
    så mycket härliga blommor du har hemma:)
    körsbärskvistarna är ljuvliga....
    önskar dig en skön och härlig helg
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder!
    Så fint det var med krokusarna i en glaslykta..........

    Förstår dig, har själv fastnat en bra stund i bloggvärlden just nu..............

    Ha en fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  9. Härligt med massa vackra våriga blommor!!!
    Ha en fin helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  10. Hej vilka massa härliga vita o våriga blommor du omger dig med :)

    Skönt att mannen är hemma igen så du kan sova hihi
    Ha nu en skön helg
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Härliga och vårliga bilder hos dig! Här är det dags att fylla på med lite nya blommor nu=) Det roliga är att jag sett små skott på mina pelargoner som jag klippte ner för ett tag sedan, hoppas de kommer igång ordentligt.

    Ha en underbar helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Morron kära du! Vilken härlig skir grönsk du omger dig med! Älskar körsbärskvistarna å deras vita blommor, har inte kommit över sådana här ännu.... Däremot så har jag små snitt arrangemang här å var, kunde inte motstå sist jag var på blomster, rosa tulpaner, rosa ranukel å en rosa ros... Luran gav det hela tummen upp ;-D I dag hålls auktion på orten, med visning som startar o mfem minuter. Jag har ännu inte bestämt mig om jag ska gå.... men det lockar onekligen... KRAMIS

    SvaraRadera
  13. Härliga vita blommor! Gillar spökträdet, den var ny för mej :)

    SvaraRadera
  14. Så fint med alla blomorna .Det är kanske körsbär man ska ta in . jag har tagit in äppelkvistar .. Vi får väl se om det blir någe .

    SvaraRadera
  15. Fantastiskt så fint det är med körsbärskvistarna som blommar! Det är inte utan att man blir lite avis. Själv bor jag mer eller mindre på tundran så några fruktträd är bara att drömma om=). Däremot har jag några stackars körsbärsbuskar som tydligen ska klara av klimatet här uppe men hittills har den bara haft blad... Vi får väl hoppas att den nu tredje sommaren orkar klämma fram en eller annan blomma.
    Fortsatt trevlig helg!
    //H

    SvaraRadera
  16. Ja se det blommar ja se det blommar.... :)
    Så fina dina grenar är, jag plockade ganska nyss in några så jag får väl vänta ett tag innan mina börjar blomma.
    Här regnar det just nu, uscha så trist, men laddar inför mellot så det blir nog bra. Kram på dig vännen!!

    SvaraRadera
  17. Så många vackra blommor vännen. Ja att bo på ett slott är helt ok men det hör inte till vanligheterna...
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  18. Hej vännen! Även jag har landat framför mellon, har ju inte följt med tidigare så jag har ingen favorit, över lag rätt bra tycker jag dock! Lät sååå gott med grillat, här blev det soppa, allt för att få upp värmen efter en dag utomhus på vinterauktion, ingen bra idé iaf inte här i norr *ler* KRAM

    SvaraRadera
  19. Hallojsan
    Ja du här fastnar man hur lätt som helst hi hi men ska du sitta där hela kvällen säger gummen,näää ska bara .....
    Kul att du vill vara med i min utlottning.
    Ha en härlig Söndag själv åker jag snart till jobbet.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  20. Åh så fint! Nu blev jag inspirerad. Ska genast gå ut och plocka en körsbärskvist.

    SvaraRadera
  21. Så härligt med lökutställning! Jag hade massa lökar förut i rabatten, men tog bort rabatterna då vi grävde jordvärme. Så här är det krukplanteringar som gäller med, förutom pallkragen...
    Och ja, jag tycker själv jag gjorde riktiga fynd på auktionen, gav mamma ett blommigt våningskakfat i dag bla som jag hittade i en av lådorna jag löste... :-D Ang melodifestivalen slötittade jag mest å har ingen direkt favorit, menöverlag var de flesta bra, förstår iaf inte allt negativt kring ranelid och flink, de var ju inte usla alls, även om de är kontroversiella som personer... Nu väntar nattning av barnen! KRAM

    SvaraRadera
  22. Så fina vita blommor du har, klockan var en
    riktig skönhet. Och skönt att du sover gott igen.
    Ha en fin vecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  23. Hej! Vilka vackra blommor...körsbärskvistarna är så ..... längtar till våren kramen från Maja

    SvaraRadera
  24. Hoppas det blev en trevlig och skön helg, visst är det fint med vita blommor :) ha en bra vecka, kram

    SvaraRadera
  25. Underbara vårblommor! Visst längtar man att få planera och påta i jorden snart? Ha en fin vecka. Kram Lotta

    SvaraRadera
  26. Hej Ing-Britt!
    Vad skönt att maken är hemma igen och att du kan pusta ut efter anspänningen. Tänk...det behövs inte så mycket innan vår tillvaro gungar till lite. Vi är allt bra små i den stora världen....
    Vad söt körsbärskvisten är! Och du också på din bild som dyker upp på kommentarerna. En riktig solstråle! :o)
    Dags att sova.....godnatt...
    Kram Kicki

    SvaraRadera