Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 17 februari 2012

Fikabrickan ute..

Hejsan!

Idag har vi underbart väder med strålande sol, takdropp och fågelkvitter. Om det inte vore för att jag åkt på en tråkig förkylning hade jag allt tagit fm fikat ute idag. Men tog brickan med ut en snabbis för att fotografera ;).


Fick nya kaffemuggar från Newport i veckan, årets julklapp från jobbet. Riktigt goda att dicka ur men får nog följa med ut till stugan i vår, tycker de passar in bra där.
Dagens fikabröd fick bli skådebröd jag köpt hos Kicki på Min Skattkammare, måste ju komma i bikinin till sommaren.


 Försökte fånga takdroppet på bild men det var inte det lättaste men den ljusa fläcken på lammskinnet är iaf en droppe :). Mina vita pärlhyasinter från Ikea blommar nu som bäst, tror aldrig jag haft en så välfylld kruka med kraftigare pärlor förr så är ni till Ikea passa på att köpa en kruka.


Idag har barnen sista skoldagen innan sportlovet så jag hoppas vädret fortsätter så här.

Önskar er alla en mysig fredagskväll och fin helg.

31 kommentarer:

  1. Mysiga bilder. Där hade jag gärna suttit. Du får också ha en riktigt mysig fredagskväll och en skön helg.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så super fina bilder du tagit. Ja vi får verkligen hoppas att fina vädet håller i sig. Vi har lov v9 så barnen får kämp a på en veka till. Krya på dig nu och ha en trvlig helg. Kram Gabriella

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt det ser ut!
    Synd att du inte kunde sitta ute...
    Underbart med sol o dina pärlisar va ljuvliga!

    Ha en fin fredag o krya på dig!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  4. Fina bilder. Har varit till Syster o Thea hade feber men inte så hög som igår. Kram

    SvaraRadera
  5. Vad fint det ser ut Ing-Britt! Synd du inte kunde sitta ute..

    Hoppas du kryar på dig o får en härlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder. Kan nästan höra fåglarna och takdroppet. Underbart när man kan börja fika ute igen.
    Krya på dig och ha en underbar fredag.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Hej goa du! Vilka härliga bilder du tagit, hade gärna kommit å fikat med dig :-D Älskar muggar å skådebrödet, men TERMOSEN - wow säger jag bara, så fin!!! Vars är den köpt? Håller tummarna att du krayr på dig, här ska vi påbörja fredagsmyset nu. Så härligt!!!! KRAM

    SvaraRadera
  8. så underbart härligt det ser ut och det har ju varit fantastiskt idag......
    ha en skön fredag och en härlig helg.....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  9. Ja du,idag har det verkligen varit VÅR.

    Sol, fågelkvitter och takdropp, kan det bli bättre?
    Det är nästan så att det är som bäst nu innan den riktiga våren...........

    En fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  10. Usch blä o fy för förkylning, håller också på o får nåt..

    Härligt med takdropp, har visserligen jobbat idag o ser inte de fina vädret.
    Så fina pärlisar, mina har blommat över. Va o åt på ikea igår men kände inte för o gå o handla där. Inte ofta det händer!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Hej min goa vän.. Ser helt underbart ut de där. Så fina muggar. Tänk snart kan man fika ute, mmm. Tack du goa för dina fina ord hos mig så värdefulla. Hoppas du blir frisk snart och att det för vara fortsatt härligt väder hos er till veckan..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  12. God kväll ! ;)

    Hoppas att du kryarcpå dig.
    Hos oss är det också förkylningar och löttare variant av
    magsjukan...
    Jag har också råkat ut för förkylning men inte så illa att inte kunna jobba.
    Nu är det denna natten och imorrn natt och sen väntar en 6dagars ledighet;)

    Visst är det härligt vid denna årstiden och det som vi har framför oss.
    Älskar våren.

    Fina pärlhyacinter. det är en favorit hos mig ;)

    Ta handom dig och hoppas att du kryar på dig snart! :)

    Trevlig helg ! Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  13. God morgon rara du! Jag tassar in tyst för att itne väcka dig om du ahr sovmorgon... Själv var jag klok nog att knoppa in tidigt i går med tanke på att det var makens tur att ha sovmorgon i dag, och bogge numer är säkrare än klockan, han vakanr alltid kl 05.00 numer, inte allt för skoj... *gääääsp* Längtar tills de blir tonnåringar och vill sova om morgonen ;-P Hoppas du har en fin dag framför dig <3 KRAM

    SvaraRadera
  14. Underbara muggar vännen. Tittar in för att önska dig en mysig helg. Krya på dig.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  15. Riktigt fina muggar och så mysigt med en liten hörna så där .önskar dig en trevlig
    lördag.

    kram.

    SvaraRadera
  16. Helt underbart var det igår, man kände hur solen
    värmde kinderna. Snart snart kan du ta ut brickan
    igen, hoppas förkylningen går över fort. Idag snöar
    det här, stor kontrast mot igår. Jättefina muggar,
    och dom kommer passa bra i stugan.
    Ha en fin lördag och krya på dig
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  17. Vilka underbara bilder!!! Kopparna var jättefina:))
    Visst får man lite vårkänslor nu, snön till trots?;-)
    Önskar dig en härlig lördag!! blir det melodifestivalen ikväll Det blir det här:)
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  18. Men ÅÅ jag är så SATANS dålig på det där med ansikten!!
    Nästa gång får du fanken säga till!! LOVA!!
    puss!

    SvaraRadera
  19. Va mysiga bilder, Muggarna gillar jag, ha en mysig helg o krya på dig. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  20. Tack du underbara att finns och tassar på hos mig....Kramar så stora och varma

    SvaraRadera
  21. Hej !

    Hoppas att du kryar på dig snart igen !
    Ingeng vidare med att ha feber...själv är jag bara förkyld och frysen men jag överlever ;)
    En natt till och sen har jag ju min ledighet.

    Tack rara du för dina fina ord hos mig ;)
    Att baka har alltid vaeit ett sät för mig att koppla av.jag gör det medans jag lagar maten ;)
    Nästan i sömnen....min mamma har alltid.alltid bakat och det har öven blivit min vardag och ett sätt att känna att mamma är närmare.
    En hemma kännsla. dom bor ju 140 mil från oss.

    Ta hand dom dig ! Kram

    ps...ska kolla med A hemsidan. absolut värd det.våran är även med automatisl droppskydd och avstägning och det är faktiskt värt det.
    Nej nu får vi sticka ner och handla ...det saknades 3 ägg till vaniljkrämen :(

    SvaraRadera
  22. Så trist att du ännu är hängig å okry, tur iaf att du har så stora barna att du blir bortskämd med god lunch å film ;-D Här har vi kommit hem för inte så länge sedan från mian föräldrar där vi ätit gott och barnen busat med sin kusin. Så nu är det lördagsgodistajm, film innan sängen kallar för de små. Sedan en film för mig och maken och lite chips och dip och kanske ett glas vin... Och visst är det trist då vinnster inte dyker upp?! Känns så oseriöst då :-/ Men nu fick jag med lite extra saker som kompensation iaf, dock inte den fina träbehållaren, det är svärfars farfar som gjort den, en dåtidens sexpack till pilsnern :-D KRAM och ha en fin kväll <3

    SvaraRadera
  23. Jag blir så glad när jag kikar in här och möts av din vackra header. Den är underbar! Gårdagens vackra väder har bytts ut av ett riktigt ruskväder, regn, blåst och modd. Inte kul alls=(

    Tråkigt att du åkt på en förkylning. Här är vi äntligen friska, peppar, peppar.

    Önskar dig en fin kväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  24. http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    Det låter som våren är på väg... och dina pärlisar, jag har inte sett så kraftiga blommor.
    Mysiga bilder, så synd att du ska vara förkyld, ät färsk ingefära, sug på en liten bit, som en halstablett, så tar du död på bakterierna i halsen.

    Krya på dej Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  25. Ännu ett så fint och mysigt inlägg från dig..här har det fina vädret försvunnit ...nu kör vi med regn istället..ha en fortsatt skön helg, härligt med sportlov för barnen :) kram

    SvaraRadera
  26. Vilka vårkänslor man får av dina bilder! Härligt :0)
    Önskar dig en skön söndag.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  27. Nu längtar man verkligen till våren, tänk så mysigt att kunna sitta ute och fika! Men än dröjer det nog lite.
    Hoppas din helg varit mysig!!
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  28. I veckan var det ett härligt väder men nu i helgen har snö och regn avlöst varandra. Hoppas att solen hittar tillbaka nu i veckan.
    Fina pärlisar du har.
    Ha det så gott
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  29. Hej vännen! Visst har det ekat lite tomt i helgen, och mycket riktigt pga sjukdom, bogge är det som har haft feber å är ännu lite hängig, således är det VAB som gäller i dag. Och vi ska se till att göra det bästa av dagen. Hoppas du kryat på dig <3 KRAM

    SvaraRadera
  30. Vilken härligt varm bild. Det ser jättemysigt ut att sitta där i vårens första värmande solstrålar.
    Ha en bra dag!
    //Cicki

    SvaraRadera
  31. Känner du dig inte 100 pigg ska du nog inte jobba kära du, ta det lungt så det inte kommer tillbaka, bättre en exra dag hemma vet du *förmanar* Men har du nöjlighet att gå hem om du skulle känna det så okej då *ler* KRAM <3

    SvaraRadera