Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 26 oktober 2011

Ljuslyktor på rad.

Hello!
Nu har jag slut på min ledighet och idag börjar eftermiddagsskift för mig och Evelin som nu är inne på sin andra och sista vecka som prao på mitt jobb. Sen blir det en vecka ledigt för barnen då skolan har höstlov v.44. Även mannen har tagit semester och ska börja med rusten av vardagsrummet.


Igår öppnade DollarStore i Arboga som bara är tre mil från mig och naturligtvis tog vi en tripp dit. Har verkligen önskat att vi haft den butiken i närheten då flera av er andra bloggisar visat era fynd. Köpte massor av nyttoprylar som diskmedel, sköljmedel mm mm fyra påsar för bara en femhundring. Det kallar jag billigt.


Det finaste som fick följa med hem var dessa lyktor som jag ställde på hyllan i trappen. Blev så fint sken och det kommer garanterat välkomna mina gäster. Här ser ni föresten även tapeten som nu även kommer komma upp i vardagsrummet. Lite tråkigt tycker kanske vissa men jag bara älskar denna tapet. Den är lite blank grå i botten med vit struktur och kommer från DecorMaison. Har ju även samma i köket fast med rutig botten :).
Visst blev det ett härligt sken, svårt att fota bara, på bilderna till vänster har jag andvänt blixt.


Önskar er en fortsatt fin vecka.

16 kommentarer:

  1. God morgon. Om ni ska jobba em, vad gör du uppe halv 5. Ha det gott. Tror du mätt fel på foten Tildas, om hennes fot är 23 cm så har hon ca 38 i skor. Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh va du dit!! Ska försöka dit till helgen, såå sugen på o se vad de har o rätt nära har jag ju också :)

    Jättefint med lyktorna o jag gillar din tapet.
    Kram camilla

    SvaraRadera
  3. Blev jättesnyggt med lyktorna! Ser verkligen mysigt och välkomnande ut. Spännande med vardagsrummet, vi väntar på ett reportage, sen skall vi måla om köket...
    Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev med lyktorna i trappen! De där lyktorna tycker jag så mycket om, jag har en i lila och en i vitt. Kul att maken kan vara hemma en vecka och jobba med vardagsrummet, det blir lite mer gjort än när man ska försöka hinna med bara på kvällar och helger.

    Ha nu en fin dag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev, synd jag inte har en sån trappa:-)

    Kram

    SvaraRadera
  6. gOD MORGON !

    Vad fint och härligt det blev.roligt med en sådan butik.
    Ha en fin dag!
    Nu ska jag göra oss i ordning och sen ska det bli fika med vänner ;)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Åh så kul att ni fått Dollarstore så nära, jag passar ju alltid på när jag är uppe hos min bror att åka dit! =)
    Så fint det blev med lyktorna!

    Ha det fint!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  8. Jättefint:) Kul att ni ska fixa vardagsrummet,kommer bli kanon! Visst är det bra att Dollar Store kommit så nära:) Ska försöka ta mig dit snart,kram Pethra

    SvaraRadera
  9. Jag har sådana lyktor också,har köpt mina i Ullared har röda,vita och lila.
    Där du satt dina blev ju jättemysigt.

    SvaraRadera
  10. Mysigt det ser ut!! Önskar Dollarstore kunde komma hit med.

    Hoppas du får en bra kväll på jobbet!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  11. Du har en riktigt snygg trapp!!! blir så avis!!
    Kram lisa

    SvaraRadera
  12. Hej vännen! SÅ fint med lyktorna!!! Dollars är toppen, åker dit med jämna mellanrum å bunkrar :-D Och inte är du tråkig med tapeten, jag tycker det är fint och ger ett enhetligt och vilsamt intryck då golv/tapet går igen i flera rum!!! Här blir det en tidig kväll, en mardrömsnatt med vakna barn i går och en ond fot gör att kudden lockar... KRAM!

    SvaraRadera
  13. Vad fint med lyktorna! Och vilken TRAPP! I löööve it!!! Den bilden tar jag med mig till vårat trapphus!!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Vilket härligt sken. Ljus på rad är snyggt.
    När man går förbi så får man ljuset bakom sig.
    Underbart.
    Hoppas ni nu kan få ordning på rummet och ni får det fint snart.
    Varm kram
    Fredde

    SvaraRadera
  15. Jag tycker tapeten är superfin! Och så fint med ljuslyktorna på rad, där känner man sig helt klart välkommen. Du har gjort så fint.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera