Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 19 oktober 2011

Längtar ni?

Hejsan!
Här hemma händer inte så mycke på inredningsfronten därav de glesa blogginläggen.
Satt och kollade lite på gamla bilder om jag skulle hitta något att visa då jag fick se denna bild, längtar ni...?
Själv gillar jag snö och föredrar riktiga vintrar mot när det endast är blask däremot tyckte jag nog förra vintern var lite väl kall. Skotta och skrapa is är väl inte världens roligaste sak ;).


Nej det är allt bättre att se på vintern allra härligaste iställe. Ser man dessa bilder med sol och glittrande vit snö så nog längtar man efter vintern. Slalom är nåt vi alla i familjen tycker är roligt tråts att jag saknar tiden då tjejerna höll mig sällskap i barnbacken ;). Nu längtar väl ni också efter en vacker vinter fylld med sol och snö?


Måste få tacka å mammas vägnar för de fina kommentarerna om klänningen.

Ha nu en fortsatt bra vecka.

14 kommentarer:

  1. Vilket jobb din mamma har gjort med den klänningen!
    Jag gillar vintern och tänker nog mest på skiddagarna. Vi åker mycket skidor och alla barnen har varit aktiva i slalomföreningen.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. God kväll !

    Visst gillar jag också riktiga vintrar som en äkta norrlanning ( kommer från Torneå ) med massa snö men det kan ändå dröja ett tag till ;)

    Och jag kan lova att skotta just här i backen är inte det lättaste ... ;)
    I vintras fick bilen stå där nere i backem men med envishet så går ju allting.
    Nej nu måste jag sova och adda batterier till helgens nattarbete.

    Ha det så gott !

    Kramar Sirpa från villabjorkenasbacken

    SvaraRadera
  3. God morgon. Ja visst tackar jag för att dom gillar klänningen. Nu får du mäta Tildas fot, sedan från hälkanten upp mot knät så långt hon vill ha. En sak till, vilken färg vill hon ha? Ska ju på juntan i kväll o då är garnet billigare. Kram mamma

    SvaraRadera
  4. Morron vännen!!! Ja snart är snön här vare sig vi vill det eller ej... i går vandrade jag i det första snöfallet, som dock inte ligger kvar, men snart, snart... Senast i morse på väg till dagis frågade Luran mig när snön kommer. Som förälder förväntas man visst veta allt ;-D KRAAAM

    SvaraRadera
  5. Nej, jag tycker inte om vinter. Kanske lite lite om solen lyser och det är 2 grader minus...
    Men jag tycker det är väldigt vackert på bild, minus den första då...fniss.
    Ser ut och bli soligt och fint idag, skulle gärna bjuda dig på kaffe. Så kunde vi sitta i varsitt täcke och prata.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Nä , jag är nog ingen vintermänniska!
    Mer en vår och höst, då trivs jag som bäst.
    Då är allt så lagom, hi...hi....

    Den stickade klänningen var ju helt fantastisk!
    Så duktigt gjort.

    Måste tacka dig för dina alltid gulliga kommentarer, de gör mig såååå glad, ska du veta!

    Ha det gott min vän,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  7. Visst vill jag också ha en vit och mysig vinter. Men här nere i Skåne är det vanligare med blask tyvärr.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej
    Jag är en höst och vinter människa så jag hoppas på en vit vinter i år igen...
    Nu är det snart advent och det längtar jag först...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  9. Jag kan kanske inte direkt säga att jag längtar men gillar snörika och vackra vintrar. Man få ju liksom gilla läget att vi bor som vi gör...
    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Hmmm.....kan inte påstå att jag gillar vinter o kyla men visst kan det vara vackert!
    Tack för dina värmande ord hos mig!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  11. Hoppas du haft en ljuvlig dag i trädgården, dammråttor har en tendens att vänta på en tills senare ;-D KRAAAM

    SvaraRadera
  12. Burr! Den första bilden blundar jag mig genom! Hihi!
    Fast det är härligt med vinter! vi väntar med "spänning" om det kommer någon som skottar vår väg fram till huset i vinter! Den "vanliga" har slutat skotta åt privatpersoner, så det kan bli en skottig vinter!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Hej vännen, ja gillar också snön, men slipper helst skrapa rutor, hihi.
    Ja du vilket jobb, klänningen, så vacker.
    Vad kul att du är med i min utlottning, får önksa dig lycka till, hihi:)
    Kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  14. Hej och tack för gratulationer! Nej nej jag vill inte ha snö, jag vill ha mer sommar! ha en fin helg kram vivi soltorp

    SvaraRadera