Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


söndag 14 augusti 2011

Slut på sommarlovet och semestern.

Hej alla fina!

Imorgon börjar vår vardagen igen, skolorna startar och jag har slut på semestern. Ska bli skönt att komma tillbaka till rutinerna igen men samtidigt hade jag allt kunnat tänka mig ett par veckor ledigt till. Lite kluvna känslor ;).


Den här fina klockan på halskedja köpte jag i Paris, gillar verkligen mönstret på baksidan sen har den en berlock av Eiffeltornet så det blir som ett minne.


Här hemma börjar alla sommarblommor ha gjort sitt men min Mårbacka är finare nu än någonsin. Får nog snart plocka in den då svärfar sa att han fått skrapa rutorna på bilen i fredags. Tänk att det redan är höst.
Den fina orgidén fick jag i veckan av min bästa vännina. Den har hela fem stänglar fulla med blommor.
Tack så mycket gumman ღ.

 

I helgen har jag ätit dom första kräftorna för iår. Och denna gång fick jag tjejerna att smaka och gissa om min förvåning när båda två tyckte det var gott. Nu ska det allt bli kräftor oftare i vår familj när jag inte behöver äta dem i min ensamhet :).

Hoppas ni har haft en bra helg och att ni även får en fin kommande vecka.

21 kommentarer:

  1. Vilken tur att dom gillade kräftor, för det är ju både festligt och gott. Du får köpa räkor till maken istället. Och så fin klocka du köpte i Paris, fint med det lilla eiffeltornet på.
    Ha en fin start på nya veckan, jag börjar också jobba imorgon
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej va fin klockan i hänge va. Kul minne från en bra resa.

    Åhh så fin mårbacka, jag har inte köpt nån iår, svåra o få tag på häromkring. Super fin orkide också, shit va mycket blommor.

    Skönt kanske att allt går tillbaka till vardag, fast mera ledigt vill man väl alltid ha :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Vilket fint halsband o orkiden var ju alldeles ljuvlig, du kommer njuta av måånga blommor!

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  4. VA!!!!!! Fiskar de kräftor med ekorrarna som katten tar hem? Hua!

    Vilken stor Mårbacka. Den får du nog ta in snart så inte frosten tar den. Den kommer nog att bli ännu större nästa sommar.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  5. Åh så fin din pellis är. Och klockan är ju bedårnade om man får säga så. Orkideer är vackra men brukar somna in väldigt fort innanför mina dörrar, tyvärr. Kräftor är ju supergott med lite västerbotten till. Ha de bäst ..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Vackert halsband!! Önskar mig med ett med en vintage klocka, de är såå vackra!!

    Jo det var tråkigt att vi missade bröllopet men vad gör man? Min mans syster gifter sig om några månader så då får vi hoppas att vi är friska, hihi!

    Kräftor åt vi förra helgen å de är så gott! Måste hinna med en omgång till :-)

    kram kram

    SvaraRadera
  7. Häftiga smycken och goda kräftor. Snälla använd inte rosa text, det är en av de mest svårlästa.
    Tips från en f d datorlärare:-)

    Kram

    SvaraRadera
  8. God morgon. Ja nog är ledigheten slut även här. I morgon bär det av till jobbet igen. Kul att flickorna gillade kräfter, nu är det bara T kvar. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  9. God morgon och god måndag- är det verkligen måndag, man blir dagblind på semestern :)
    Ja snart sätter verkligheten fart även här men en vecka till ska vi njuta av ledigheten.
    Gillar verkligen ditt halsband, så kul när man hittar något så fint på resorna- minne för livet :)
    Önskar dig en fin vecka!
    Kramar Helena

    SvaraRadera
  10. Hej! Kul att se att min Mårbacka trivs så bra hos dig. Den Spanska Madonnan väntar på att få göra henne sällskap -:) Trist att frosten redan visat sig. Jag som har alla mina ute än, vill inte ta in dom!!!!!

    SvaraRadera
  11. Hej
    Jag älskar kräftor:)
    JA dessa mårbacka de bara växer och växer...
    hösten är på väg här är det en mörk och regning måndag...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  12. Hej kära du!!! vilken vacker klocka/smycke du köpt! Å du, vilken lycka att tjejerna med gillar kräftor, för det är skojigare att käka dem om man har sällskap :-D Hoppas du har en fin första vardaag efter semestern <3 KRAM

    SvaraRadera
  13. Snipp snapp snut...så var sommar´n slut! :o(
    Känner mig lite snopen...inte ett dugg har jag hunnit göra eller njuta av.
    (tycker lite synd om mig själv ;o)
    Men era besök har jag verkligen glatt mig åt!
    Tack....tack...
    Du får följa med nästa gång till Isas Trädgård, verkligen trevligt!
    Rutiner är inte så dumt.....en liten trygghetkänsla.
    Vacker pelargon!
    Ha en fin vecka!
    Kram Kicki
    Min skattkammare

    SvaraRadera
  14. Tjena, min orkidé hade bara 4 stänglar minnsann!!
    Ja,ja den va fin ändå ;)
    Klockan va jättefin
    Kram Cicci

    SvaraRadera
  15. Jag är tjuv, jag snodde din bild o la in den i gruppen om hundar, katter o pelargoner som jag är med i. Kerstin ville att fler än hon kunde få se. Hon trodde oxå att madonnan skulle trivas hos dej. Kram

    SvaraRadera
  16. Önskar dig en bra vecka!
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  17. Hoppas det gått bra att börja jobba! Mina barn börjar skolan på torsdag först. Pelargonerna brukar vara som allra finast nu på sensommaren. Förstår att du föll för det smycket, och vilket fint minne. Jag har aldrig lärt mig att äta kräftor, men de är fina att se på ...ler.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  18. Hi hi vet du, du läskade mig så i går att jag var tvungen åka och köpa två paket kräftor :-D Bloggar är ju värre än reklamen på TV vad gäller påverkan *fniss* Önskar dig en fin dag <3 KRAM!

    SvaraRadera
  19. Hej Ing-Britt!
    Vilken fin klocka!

    Kul att dina tjejer oxå gillar kräftor, i vår familj är det bara min sambo som äter dem;)

    Ska du till Göteborg så måste du besöka butiken Grandmas på Vallgatan, min favorit:)
    I närheten finns även Grönbergs Interiör och Iems som har mycket snyggt!

    Ha det bra!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  20. Gokväll kära du! Ja nu har livsandarna återvänt, jag fick ett il å möblerade om och gjorde sedan höst ute, så nu firar jag med ett glas rött å njuter av ett välstädat hem... samma sekund som barnen vaknar i morgon är det nämligen ett minne blott ;-) KRAAAAM <3

    SvaraRadera
  21. Å, härligt med kräftor! Vi tänkte käka det på lördag, men jag kommer alldeles säkert att köpa kräftor fler gånger under hösten… jag bara älskar dem!!

    SvaraRadera