Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 8 december 2010

Lussebak

Go´kväll i stugorna!

Idag har vi flickor i familjen bakat lussekatter. Gott blev det och en härlig doft har spridit sig i huset.



Visst är det något speciellt när familjen samlas och rullar dessa godingar. Tilda har blivit en riktig hejare med åren. 


Snart slår mina hyasinter nr.2 ut, blir nog att köpa en omgång till innan jul. Kanske dom tycker det blir lite för varmt här när det eldas i kamin både morgon & kväll.

 

Har sett att jag fått några nya läsare, så roligt. Välkomna till mig.  

22 kommentarer:

  1. åh så fina lussekatter,kan känna doften av både hyacinter och bak det är jul det.
    Ha en fortsatt trevlig onsdagskväll.

    SvaraRadera
  2. Vad gott, jag vill smaka. Kram

    SvaraRadera
  3. Mums va gott med lussekatter!
    Så fina hyacinterna var i silverskålen!

    Ha det bra!

    Mvh Liza

    SvaraRadera
  4. Ja är den inte ljuvligt med bakdoft. Lussebullar är verkligen ett måste vid jul, sen är man så kräk less på saffrans smak så vanliga bullar är himmelriket. Jätte fint blomarrangemang. Du kan du! kram sandra

    SvaraRadera
  5. Åh det är ju så gott med lussebullar och visst är det familjemysigare nu ju närmare jul man kommer man bakar och pysslar ihop så mysigt!
    Ha en fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  6. Lussekatter är inte min starka sida, men de finns ju som tur är att köpa färdiga. Jag skulle köpa min andra omgång hyacinter igår, men kom hem utan. 20 kr styck hade de höjt priset till!! Får leta vidare, för det var lite väl dyrt...
    Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Hej Ingbritt! Lummen köpte jag från en odlare, eftersom den är fridlyst och inte år plockas i Sverige! Det gäller ju även mistel som också är fridlyst och en får plockas fritt. Fråga hos en trädgårdshandel och dom kan köpa in fin lummer åt dig :-)

    Lussebaket ser härligt ut!

    Kram Helena /franska liljan

    SvaraRadera
  8. Hej Ing-britt!
    Vad gott det ser ut med hembakta lussekatter!
    Tror inte jag har kikat in här hos dig förut, vad fint du har det, gillar ert kök! :)

    Du undrade om adventskalenderängeln jag har på dörren, den kommer från SIA. Köpte den för flera år sedan så jag vet inte om den fortfarande finns kvar.

    Ha en trevlig eftermiddag!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Det är klart att jag kommer. Startar vid 7 hemifrån. Pappa ska ju upp iaf. Sen tar jag badet på em som vanligt, det är avslutning då. Kramar

    SvaraRadera
  10. Fina och stämningsfulla bilder!

    Hos mig, www.helenaljunggren.com/sophie-dahls-voluptuous-delights-utlottning/, har man möjlighet att vara med i utlottning om Sophie Dahl's nya kokbok Voluptuous Delights.

    SvaraRadera
  11. Hej va härligt med lussebullar!!

    Ja mina hyacinter blommar för fullt, måste nog oxå köpa nya så man har fina ända fram till jul

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  12. Tack för komentaren hos mig,hoppas du får en fortsatt härlig torsdagskväll.

    SvaraRadera
  13. Det är kul att baka lussekatter och våra hyacinter är också utslagna nu.
    Det blir kanske att baka mer lussebullar och köpa nya hyacinter innan jul.
    Ha det så bra i julstöket!
    kram Anette

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Vilken mysig o hemtrevlig dag ni haft tillsammans, det blir fina minnen för barnen.....

    Önskar dig en stämningsfull adventshelg!
    Julkramar Therese

    SvaraRadera
  15. Jag tittar in och önskar dig en bra helg!
    Jag är ledig i helgen såå skönt!
    kram Anette

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Så gott det ser ut, ja det är så härligt när det doftar nybakt bröd i huset! Ha en bra helg kram

    SvaraRadera
  17. Hoppas att du har det bra i julstöket. Här är det nästan -20 grader så det är bara att ta på sig i kylan.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Hej
    det är så gott med lussekatter.. MUMS
    kram krma
    sandra

    SvaraRadera
  19. mmm ser riktigt goda ut :)


    Önskar dig en underbar Lucia imorgon

    Kram Malin

    SvaraRadera
  20. Det är verkligen mysigt att baka lussebullar tillsammans med sina barn, det bästa är att det inte kladdar en massa ;)

    Hyaciter dofter sååå ljuvligt, jag är också inne på nr 2.

    Ha en stämningsfull luciadag!
    Kram kram

    SvaraRadera
  21. Mumsigt med lussekatter! Våra är redan slut.. ;)
    Kanske skulle ge mig på ett bak till...

    Må så gott! Kram på dig!
    Evelina

    SvaraRadera
  22. Hej tack för idag. Nillas Bod i linde har flyttat till gamla leksaksaffären där Vega hade tyger på övre gatan. Kram

    SvaraRadera